ضرورت افزایش کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین‌شهر گفت: در سال‌های اخیر در بودجه سالانه شهرداری‌ها ردیفی تحت عنوان کمک دولت وجود ندارد و مقدار این کمک‌ها در قالب سایر سرفصل‌های مالی به حداقل کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، علیرضا سودایی در نشست با مسئولان این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به کاهش درآمدها و افزایش انتظارات مردم کار در شهرداری بسیار سخت است و تنها راهکار عبور از چالش‌ها و ارتقاء خدمت‌رسانی به مردم و افزایش میزان رضایتمندی آنان حرکت جهادی در مسیر کسب درآمدهای پایدار است.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ از لحاظ اقتصادی سال بسیار مهمی برای شهرداری‌ها است، تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها و هزینه‌ها شرایط ویژه‌ای را ایجاد کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین‌شهر تصریح کرد: شهر موجود زنده است و نیاز به مراقبت دارد و باید برای آن هزینه شود این در حالیست که شهرداری‌ها هر روز در بازار خرید انجام می‌دهد و مانند سایر دستگاه‌ها از اعتبارات دولتی نیز برخوردار نیستند.

سودایی ادامه داد: در سال‌های اخیر در بودجه سالانه شهرداری‌ها ردیفی تحت عنوان کمک دولت وجود ندارد و مقدار این کمک‌ها در قالب سایر سرفصل‌های مالی به حداقل کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه باید شیوه‌های سنتی مدیریت شهری تغییر کند، اضافه کرد: عملیات بودجه‌ریزی بر مبنای تحقق منابع نقد و افزایش سهم آن در بودجه مسئله‌ای بود که در بودجه ۹۸ مورد توجه قرار گرفت، زیرا با اتخاذ این روش شفافیت بیشتر در کسب درآمد و منابع بیشتر اعمال می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین‌شهر از تحقق ۱۰۰ درصد بودجه شش ماه نخست این شهرداری خبر داد و افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار از راهکارهای تکمیل پروژه‌های عمرانی است.

کد خبر 394260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.