راه‌اندازی سیستم پایش پسماند در محل دفن

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج از نصب و راه‌اندازی سیستم پایش پسماند در محل دفن پسماند در سنندج به منظور ساماندهی محل دفن پسماندهای شهری خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیروان غفوری با اشاره به نصب سیستم پایش پسماند در محل دفن پسماند در سنندج، اظهار کرد: براساس ماده هفت قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی پسماند در سطح شهر به عهده شهرداری است.

وی ادامه داد: روزانه ۳۸۰ تن آسفالت در سطح شهر سنندج و روستاهای اطراف تولید می‌شود که پس از انتقال به کارخانه و کاهش حجم زباله از طریق تفکیک ضایعات خشک قابل بازیافت و تهیه کود کمپوست از زباله غیرخشک، مابقی آن به محل دفن پسماندها منتقل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج در راستای ساماندهی محل دفن پسماندهای شهری از نصب و راه‌اندازی سیستم پایش پسماند در محل دفن پسماند خبر داد و افزود: با توجه به نیاز به پایش روزانه محل دفن و نظارت بیشتر، سیستم پایش پسماند شامل نصب پنل خورشیدی، دوربین‌های مدار بسته و باسکول ۵۰ تنی نصب شد.

غفوری خاطرنشان کرد: به منظور ارزیابی روزانه و رصد لحظه‌ای پسماندها، این سازمان اقدام به تهیه سیستم پایش پسماند از جمله استقرار دوربین‌های مداربسته با گردش ۳۶۰ درجه نصب شده بر روی پایه‌های هشت متری به منظور رصد کل محوطه دفن پسماندهای شهری سنندج به مساحت ۳۶ هکتار شده است.

وی تصریح کرد: دوربین‌های پلاک‌خوان خودرو با قابلیت دید در شب و قابل اتصال به اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای پایش لحظه‌ای و همچنین استقرار باسکول ۵۰ تنی دیجیتال جهت توزین مقدار پسماند ورودی به محل دفن کرد که انرژی مورد نیاز تجهیزات از طریق سیستم پنل خورشیدی تامین می‌شود در محل دفن پسماند سنندج نصب شده است.

کد خبر 394252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.