بهسازی شبکه آبرسانی فضای سبز رشت

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت از اجرای طرح بهسازی شبکه آبرسانی فضای سبز این شهر با استفاده از مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدباقر بشردانش با بیان اینکه پروژه آب خام برای نخستین بار در سال ۹۰ با استناد بر مطالعات صورت گرفته و استفاده از لوله‌گذاری در بلوار امام علی(ع) از میدان گیل تا مصلی و از مصلی تا میدان نیروی دریایی آغاز شد، اظهار کرد: این پروژه به دلیل بعضی مشکلات همچون تخصیص نیافتن منابع مالی مورد نیاز ناتمام ماند و مهلت پیمان آن نیز در سال‌های ۹۶-۹۷ به پایان رسید.

وی تصریح کرد: در صورت انجام این پروژه، رفیوژ میانی بلوارها حدود دو هزار و ۴۰۰ مترمربع و مساحت شش هزار مترمربع فضای سبز به صورت مکانیزه آبیاری خواهد شد که به همین منظور شهرداری رشت از ردیف کد اعتباری پیش بینی شده در بودجه مصوب سال ۱۳۹۸ حوزه معاونت خدمات شهری در نظر دارد شبکه آبرسانی بلوارهای شهر از جمله بلوار امام خمینی(ره) به طول دو هزار متر، بلوار شهید قلی‌پور به طول یک‌هزار و ۱۰۰ متر، بلـوار شهید افتخاری به طول دو هزار و ۵۰۰ متر و بلوار شهدای گمنام ۹۰۰ متر را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به صورت مناقصه یک مرحله‌ای واگذار کند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه هدف از واگذاری این پروژه را مصرف بهینه منابع آبی برای فضای سبز و مدیریت صحیح آب است، عنوان کرد: اجرای سیستم آبیاری کنونی به صورت سنتی و با استفاده از خودروهای تانکر آبیار مشکلات زیادی همچون ایجاد ترافیک در سطح شهر، مخاطرات جانی، استهلاک و فرسودگی خودروها را به دنبال دارد.

بشردانش خاطرنشان کرد: اسناد و مدارک تهیه شده در سال‌های ۹۴ و ۹۵ و دیگر پروژه‌های ناتمام بازبینی شده و در دستور کار مناطق قرار گرفت.

کد خبر 394244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.