تسهیل رقابت در بازار برای شرکت‌های دانش بنیان

مدیر ارزیابی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری سعی کرده تا با تامین منابع ارزان قیمت و تقویت بنیه مالی شرکت‌های دانش بنیان، رقابت در بازار را برای این شرکت‌ها آسان‌تر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در اینستاگرام، با انتشار پیامی نوشت:

" مدیر ارزیابی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در خصوص محصولات دانش بنیان رقابت‌پذیری بسیار مهم است؛ در همین راستا صندوق نوآوری سعی کرده تا با تامین منابع ارزان قیمت و تقویت بنیه مالی شرکت‌های دانش بنیان، رقابت در بازار را برای این شرکت‌ها آسان‌تر کند.

 فرهاد امیری مقدم با حضور در برنامه «میزبان» رادیو ایران اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف تامین مالی زیست بوم نوآوری و کمک به توسعه تجاری‌سازی شرکت‌های دانش بنیان تاسیس شد، بر همین اساس مخاطبین صندوق نوآوری شرکت‌های دانش بنیان هستند که بسیاری از این شرکت‌ها از خدمات و تسهیلات  صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کرده‌اند. 

 وی ادامه داد: در حال حاضر برای درخواست‌ها محدودیت‌های مالی وجود ندارد و خدمات و تسهیلات با توجه به ساختار مالی شرکت‌ها و نیازی که آنها برای اجرای پروژه‌هایشان دارند و امکان‌پذیری پروژه‌ها، به آنها تخصیص داده می‌شود که این مبالغ از چند میلیون تا چند صد میلیاردی در نوسان است.

 امیری مقدم تصریح کرد: برخی می‌گویند مبلغ تسهیلات محدود است، اما در رابطه با نهادهای مالی موجود در کشور مانند صندوق‌های پژوهش و #فناوری یا پارک‌های علم و فناوری باید دید که مخاطبان آنها چه شرکت‌هایی هستند؛ به بیان ساده‌تر برای پرداخت تسهیلات باید به سابقه و اندازه شرکت‌ها توجه داشت، چرا که نیاز مالی این شرکت‌ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

 مدیر ارزیابی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: گاهی شرکتی به صندوق مراجعه می‌کند که تنها یک نمونه از محصول خود را ساخته و درخواست چند صد میلیاردی برای تاسیس کارخانه از صندوق نوآوری دارد، در حالی که هیچ تمهیدی برای ورود به  بازار ندارد. در اینگونه موارد سعی می‌کنیم آن شرکت را کمک کنیم تا گام به گام طرح خود را توسعه دهد تا اطمینان حاصل شود که نتیجه این پروژه شکست نخواهد بود.

  وی در رابطه با محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی یادآور شد: در خصوص این محصولات رقابت‌پذیری بسیار مهم است؛ چرا که بخش خصوصی و دولتی بر اساس نیازهایی که دارد سعی می‌کند بهترین کیفیت را انتخاب کند. در همین راستا صندوق  نوآوری سعی کرده تا با تامین منابع ارزان قیمت و تقویت بنیه مالی شرکت‌های دانش بنیان، رقابت در بازار را برای این شرکت‌ها آسان‌تر کند.

امیری مقدم افزود: علاوه بر حمایت مالی از شرکت‌های  دانش بنیان در توسعه بازار، تسهیلات لیزینگ را برای فروش محصولات این شرکت‌ها در نظر گرفته‌ایم تا خریداران شرکت‌های دانش بنیان بتوانند با نرخی پایین و به صورت تزریق تسهیلات، خریدهای خود را انجام دهند."

کد خبر 394233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.