۷۲ مدرسه اصفهان آموزش از راه دور دارند

کارشناس مسئول مدارس آموزش از راه دور آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سطح استان اصفهان ۷۲ مدرسه با این امکان با هشت هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در حال فعالیت است.

مسعود مفیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شرایط آموزش از راه دور گفت: آموزش از راه دور با هدف امکان تحصیل برای بازماندگان از تحصیل در راستای اجرای عدالت آموزشی و پرورشی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۴۰ هزار نفر از خدمات این مدارس استفاده می‌کنند، افزود: مدارس آموزش از راه دور در سال ۱۳۸۳ شروع به کار کردند و در حال حاضر یک هزار و ۶۱۵ مدرسه آموزش از راه دور در کشور فعال  است و حدود ۱۸۶ هزار دانش‌آموز در آنها مشغول تحصیل هستند.

کارشناس مسئول مدارس آموزش از راه دور آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: در استان اصفهان ۷۲ مدرسه با این امکان با ۸۸۰۰ دانش‌آموز در حال فعالیت است و تا پایان خرداد ۹۸ بیش از چهل و پنج هزار نفر موفق به دریافت دیپلم شده‌اند.

وی در خصوص اهداف آموزش از راه دور گفت: هدف این نوع مدارس جذب دانش آموزانی است که شرایط تحصیل در مدارس روزانه متوسطه اول و متوسطه دوم را از دست داده‌اند.

مفیدی در خصوص مشکلات این دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان مدارس روزانه که بنا به علل بیماری، الزام به حمایت خانواده، تأهل، دوری راه یا دسترسی نداشتن به مدرسه نمی‌توانند در مدارس روزانه شرکت نمایند یا بزرگسالانی که شرایط تحصیل در مدارس روزانه را از دست داده‌اند معمولا از روش آموزش از راه دور استفاده می‌کنند.

یکی از اهداف آموزش از راه دور کاهش ساعت حضور در کلاس است

وی مهمترین ویژگی مدارس راه دور را آموزش مبتنی بر نظام نیمسالی واحدی دانست و گفت: دیگر هدف این نوع مدارس کاهش ساعات حضور در کلاس به ازای هر واحد درسی شش ساعت آموزش در یک نیمسال تحصیلی بوده همچنین حضور اختیاری فراگیران، تعلق نمرات مستمر در طول دوره تابستانی به دانش آموز از دیگر مزایای این سیستم است.

کارشناس مسئول مدارس آموزش از راه دور آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه همه نمرات قبولی دانش آموزان روزانه و شبانه که به روش راه دور منتقل می‌شوند به عنوان دروس قبولی پذیرفته می‌شود، گفت: در شرایط خاص، انتخاب واحد درسی کمتر از حداقل یا بیشتر از حداکثر با مجوز کمیسیون خاص بلامانع است همچنین دانش‌آموزان دیپلم و شاخه‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش می‌توانند بدون شرکت در امتحانات تغییر رشته در دوره پیش دانشگاهی ثبت‌نام کنند.

وی در خصوص مزایای این نوع مدارس و روش تحصیل در آن‌ها، اظهار کرد: نصب سامانه آموزش الکترونیکی و آموزش‌های آنلاین و آفلاین، ایجاد فرصت یادگیری مجدد برای بازماندگان از تحصیل، تحصیل بدون دغدغه برای فراگیران شاغل، ادامه تحصیل با شهریه اندک، برخورداری از مزایای معافیت تحصیلی با توجه به ضوابط و مقررات نظام وظیفه از ویژگی‌های این مدارس است.

مفیدی با اشاره به اینکه میزان شهریه هر سال متغیر است، افزود: در حال حاضر شهریه ثابت هر نیمسال ۸۶ هزار تومان و شهریه ثابت ترم تابستانی و کمتر از هشت واحد ۴۳ هزار تومان و شهریه متغیر هر واحد نظری در دوره متوسطه اول ۲۳ هزار تومان و در دوره متوسطه دوم ۲۵ هزار تومان است.

وی در توصیه به فراگیران این مدارس تصریح کرد: با توجه به تغییر نظام آموزشی و استقرار پایه‌های هفتم تا دوازدهم، دانش‌آموزانی که دروس باقی مانده از نظام قدیم سه ساله و پیش دانشگاهی دارند تا پایان شهریور ۹۹ جهت تکمیل و گذراندن دروس فرصت دارند تا با اخذ مدرک تحصیلی به مدارس راه دور مراجعه نمایند، در غیر این صورت مشمول گذراندن کلیه دورس پایه یا دوره نظام جدید می‌شوند همچنین دانش‌آموزان دیپلم و شاخه‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش می‌توانند بدون شرکت در امتحانات تغییر رشته در دوره پیش دانشگاهی ثبت‌نام نمایند.

کد خبر 394230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.