ظاهر و باطن ذوب‌آهن یکی نیست!

تیم فوتبال ذوب‌آهن با وجود انجام هزینه‌ای عجیب هنوز نتوانسته شرایطی مناسب در جدول لیگ نوزدهم پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا مهم‌ترین وبحث برانگیزترین بخش کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه جواد محمدی مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن آمار حدود ۴۵ میلیارد تومانی در راستای هزینه بستن تیم در فصل نقل و انتقالات جهت حضور در لیگ نوزدهم بود که واقعیت‌های بسیاری را برای رسانه‌ها روشن کرد.

در لیگ امسال ۴ تیم مدعی پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان هرکدام رقمی نزدیک به یکصد میلیارد تومان را برای آماده کردن تیمهایشان هزینه کرده‌ اند و دیگر تیم‌ها با اختلافی فاحش نسبت به این چهار تیم در رده‌های بعدی حضور دارند. با این حال رقم ۴۵ میلیارد تومان برای تیمی مثل ذوب‌آهن که بنا بر گفته مدیرعاملش کل بودجه مصوبش برای این فصل ۲۵ میلیارد تومان بوده خیلی عجیب و غریب به نظر می‌رسد.

بخشیدن از کیسه خلیفه

نکته اول این رقم سنگین به جایی بر می‌گردد که به نظر می‌رسد در ماه‌های پایانی حضور سعید آذری در باشگاه ذوب‌آهن و اطلاع او از جدایی احتمالی‌اش دلسوزی آنچنانی در رابطه با صرفه‌جویی در باشگاه نشده و تقریبا هر بازیکنی هر رقمی که پیشنهاد داده در قراردادش ثبت شده و خبری از چانه زنی و کاهش مبالغ قرارداد نبوده است. وقتی دو بازیکن نیجریه‌ای و نه چندان با کیفیت ذوب‌آهن هر کدام قراردادی ۲۲۰ هزار دلاری و بیش از دو میلیارد و نیم با باشگاه امضا کرده‌اند و مدافعان میانی این تیم هم هر کدام قراردادشان نزدیک به ۲ میلیارد تومان است می‌توان به راحتی حدس زد که چرا رقم بستن تیم ذوب‌آهن به ۴۵ میلیارد تومان رسیده ولی عمکرد در حد ۵ میلیارد هم نبوده است!

مقایسه با همسایه‌ها

ذوب‌آهن به نسبت تیم‌هایی مثل شاهین بوشهر، گل گهر، نفت مسجد سلیمان، نساجی، پارس جنوبی و حتی سایپا و پدیده قراردادهای سنگین‌تری بسته و شاید در خوش‌بینانه‌ترین حالت دو برابر این باشگاه‌های رقیب هزینه کرده است . به راحتی می‌شد با رقم مجموع ۵ میلیارد تومانی دو بازیکن نیجریه‌ای ضعیف و بی کیفیت امکان خرید ۴ بازیکن جوان و آینده دار را پیدا کرد تا حداقل امروز هواداران ذوب‌آهن دلشان نسوزد که پولشان را در چاه ریخته‌اند.

وقتی باشگاهی برای بستن یک تیم فوتبال ۴۵ میلیارد تومان هزینه می‌کند حداقل انتظار از این تیم باید قرار گرفتن در بین شش تیم ابتدایی جدول لیگ باشد و اگر ذوب‌آهنی‌ها نتوانند به این سکوها نزدیک شوند همان بهتر که پول عرق ریزی و تلاش کارگران کارخانه ذوب‌آهن نصیب جوانان اصفهانی شود که دلشان را به فوتبال خوش کرده‌اند نه بازیکنان خارجی و مهره‌های بی کیفیتی که هر چقدر در مبلغ قرارداد و ادعا از بقیه جلوتر هستند در مقابل فوتبالشان به درد بازی در محلات هم نمی‌خورد.

کد خبر 394214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.