زیبا سازی شهری، ضرورت توسعه همگون شهر

سرپرست واحد زیبا سازی شهرداری شاهرود با بیان اینکه زیباسازی شهری ضرورت توسعه همگون است، گفت: امروزه زیباسازی فرآیند آفرینش هنری و ارتقاء کیفیت زندگی در محیط شهری است که هنرمند، فرهنگ، ارزش‌ها و باورهای جامعه را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

به گزارش ایمنا، اعظم وزیری با بیان اینکه انواع هنرهای تجسمی، آثار حجمی، نقاشی دیواری، گرافیک، تبلیغات محیطی و مبلمان در فضاهای شهری، علاوه بر انبساط خاطر شهروندان، مورد استفاده آنان نیز قرار می گیرد، اظهار کرد: زیباسازی بر ارتقاء کیفیت محیط و فضاهای عمومی تاکید دارد تا تعامل اجتماعی را تسهیل کرده و هویت کالبدی شهر و هویت اجتماعی شهروند ان را تحکیم بخشد.

وی با بیان اینکه مجموع عوامل کیفی با ظهور و بروز در فضاهای شهری و ایجاد محیط های مطلوب به طور عمومی سبب تلقی مطلوبی از شهر در ذهن شهروندان شده و تصاویر خوشایندی در ذهنیت آنان باقی می‌گذارند، عنوان کرد: چنین وضعیتی سبب شکل‌گیری احساساتی نظیر تعلق خاطر به مکان و دوست داشتن محیط زندگی و فعالیت در آن و در نتیجه احساس مسئولیت و دلسوزی نسبت به سرنوشت می‌شود که روندی از ارتقاء روز افزون و پایدار کیفیت محیط را به دنبال دارد.

سرپرست واحد زیباسازی شهرداری شاهرود با بیان اینکه ارتقاء کیفیت فضای شهری به تقاضای غالب شهروندان تبدیل شده است، تصریح کرد: در شش ماه ابتدای سال ۲۶مورد ساخت المان، ایستگاه‌های کتاب، نصب تابلوی شناسایی مکان‌های گردشگری و نیمکت‌های چوبی در شهر انجام شده است.

وزیری اضافه کرد: در این مدت یک‌هزار و ۳۰۰ مترمربع رنگ‌آمیزی پوششی، ۴۵۰ مترمربع رنگ‌آمیزی سکوهای پارک مادر، سه هزار مترمربع رنگ‌آمیزی سکوها و باربیکیوهای پارک آبشار و ۹۳۰ مترمربع رنگ‌آمیزی طرح سنگ دیوار مسجد جامع انجام شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۱۰۸ هزار متر ریسه آرایی مناسبتی، نصب و تعویض و اصلاح پرچم‌های پل به طول دو هزار و ۱۰۰ متر و نصب پرچم‌های عمودی ستون‌ها در مناسبت‌های مذهبی انجام شده است.

کد خبر 394206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.