ثبت نام ۲۰ هزار بازنشسته اصفهانی برای وام ضروری

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان گفت: استان اصفهان حدود ۱۰۶هزار بازنشسته کشوری دارد که از این تعداد حدود ۲۰هزار نفر برای وام ضروری بازنشستگان کشوری ثبت نام کرده اند.

شهروز عبادی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه آخرین ثبت نام متقاضیان وام ضروری تا ساعت ۲۴ سه شنبه _۳۰ مهرماه_ مهلت داشت، اظهار کرد: زمان ثبت نام این مرحله از اعطای وام از یکم مهرماه سالجاری آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه این وام نیز همچون سایر تسهیلات به افراد واجد شرایط اعطا می شود، گفت: این وام با کارمزد چهار درصد است و افراد بازنشسته ای که وام دریافت می کنند باید در مدت سه سال اقساط تعیین شده آن را پرداخت کنند.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان افزود: از جمله شرایط اعطای وام به افراد بازنشسته، نداشتن وام از سوی صندوق بازنشستگی کشور و صدور حکم بازنشستگی یک سال به بالا است.

وی اضافه کرد: برای مثال اگر افراد سال گذشته اقدام به گرفتن وام از سوی صندوق کرده اند و هنوز در حال پرداخت اقساط وام هستند نمی تواند مجدد در سال جاری وام بگیرد مگر زمانی که اقساط وام قبلی تمام شده باشد.

عبادی با بیان اینکه متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یکسال باشد واجد شرایط نمی شوند، گفت: وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند و متقاضیانی که حکم ترمیم سال‌جاری برای آنان صادر نشده است، مجاز به ثبت نام نیستند.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان با اشاره به شرایط اعطای وام به افراد بازنشسته گفت: فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث می توانند از وام استفاده کند لذا متقاضی باید پس از دریافت فرم تعهد وراث و تکمیل آن توسط سایر وارث، فرم مذکور را به همراه تصاویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متعهدین برای تایید در اختیار مدیریت‌های صندوق در مرکز استان قرار دهد.

وی افزود: تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تایید مدیریت‌های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان گفت: مقدار وام اعطا شده به هر فرد بازنشسته واجد شرایط، به درخواست همان فرد بستگی دارد.

کد خبر 394203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.