سازمان‌های مردم‌نهاد بازوان توانمند شهرداری هستند

شهردار باغبادران گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد بازوان توانمند مدیریت شهری در ارایه خدمات بهینه به شهروندان و نهادینه‌سازی فرهنگ شهروندی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، حجت‌الله امینی در نشست فعالان و دوستداران محیط زیست این شهرستان اظهار کرد: پویش‌های مردمی در ارتقاء شاخص‌های زیست‌محیطی بسیار موثر است به همین دلیل شهرداری از فعالیت این گروه‌ه حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه برای حفاظت از محیط زیست نیازمند تغییر نگرش شهروندان و فرهنگ‌سازی هستیم، افزود: از آنجا که شهر ساحلی باغبادران به دلیل وضعیت خاص آب و هوا و همچنین مناطق بکر گردشگری همواره در طول ایام مختلف سال مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد، اقدامات فرهنگی و آموزشی برای افزایش حضور گردشگران و  آموزش شیوه‌های صیانت از محیط طبیعی انجام می‌شود.

شهردار باغبادران تصریح کرد: نظافت اماکن گردشگری شهر از ساعات پایانی حضور گردشگران آغاز و تا نظافت کامل بیشه‌زارها ادامه دارد.

امینی با بیان اینکه تخریب محیط زیست باعث مرگ تدریجی آن می‌شود، اضافه کرد: بیشه‌زارهای شهر باغبادران دارای مالکیت خصوصی است، اما نیروهای پاکبان محیط این مناطق و اطراف رودخانه زاینده‌رود را پاکسازی محیط می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ حضور در طبیعت در مردم نهادینه شود، عنوان کرد: متاسفانه رعایت نکردن مسائل محیط‌زیستی و فرهنگ حضور در طبیعت از سوی برخی گردشگران، منجر به افزایش قابل ملاحظه حجم زباله‌های رها شده در بیشه‌زارهای شهر می‌شود.

شهردار باغبادران با بیان اینکه مخزن‌های جمع‌آوری زباله در مسیر ویلاها و مراکز اقامتی شهر باغبادران با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، فعالان و دوستداران محیط زیست، آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی و آموزشی و آموزش از سنین کودکی فرهنگ حضور در طبیعت نهادینه شود.

کد خبر 394193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.