جداره ورودی‌ها در شان بازار تبریز نیست

مدیر منطقه هشت شهرداری تبریز گفت: برای احیاء ورودی‌های بازار تاریخی تبریز به دنبال اصلاح جداره‌های بازار با استفاده از طرح‌هایی مطابق با اِلمان‌های بازار هستیم.

به گزارش ایمنا، علی مدبر در رابطه با احیاء ورودی‌های بازار تاریخی تبریز، اظهار کرد: وضع کنونی جداره‌ها در شان بازار تاریخی که به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان به ثبت جهانی رسیده، نیست و باید ورودی‌های بازار تاریخی تبریز با اجرای طرح اصلاح جداره‌های بازار احیا شود.

وی با بیان اینکه مرحله پیرایش شهری بخش‌هایی از جداره‌های بازار شروع شده است، گفت: پس از انتخاب پیمانکار، مراحل بعدی که همان اصلاح جداره‌ها است، آغاز می‌شود. طرح‌هایی که برای این کار درنظر گرفته‌ایم با اِلمان‌ها و نمادهای بازار تبریز همخوانی دارد که البته باید به تایید میراث فرهنگی نیز برسد.

وی با تاکید بر اینکه نمای ظاهری بازار بسیار نامناسب بوده و هویت تاریخی آن را خدشه‌دار کرده است، افزود: در جداره‌های بازار حد فاصل دارایی تا میدان نماز، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه پشت این جداره‌ها بزرگترین بازار آجری مسقف جهان واقع شده، یافت نمی‌شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری تبریز بر لزوم همکاری با سازمان سیما، منظر و اداره کل میراث فرهنگی استان در پیشبرد امور مرمتی تاکید کرده و خواستار حذف زوائد بصری بازار با همکاری ارگان‌های مختلف شد.

کد خبر 394190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.