شورای پنجم اصفهان ۷۰۰ مصوبه داشت

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای پنجم در دو سال نخست فعالیت خود بیش از ۷۰۰ مصوبه داشته که از این تعداد مواردی مربوط به مباحث املاکی، مناطق ۱۵ گانه و ماموریت های مختلف شورای شهر و شهرداری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در برنامه رادیویی «صدای شهر» با اشاره به وظایف متعدد شورای شهر اظهار کرد: شورای اسلامی چند وظیفه مهم بر عهده دارد که یکی از مهمترین آنها انتخاب شهردار است و اگر به خوبی این وظیفه انجام شود در طول چهار سال مدیریت شهر با توفیقاتی همراه خواهد بود؛ از این رو شورای پنجم از بین ۴۰ نفر نماینده، شهردار اصفهان را انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه تصویب بودجه سالانه از دیگر ماموریت های شورای شهر به شمار می رود، افزود: در کنار آن برنامه پنج ساله را برای شهر اصفهان داریم که در این دوره برنامه ششم شهر اصفهان را تدوین خواهیم کرد، موظف هستیم در عین حال برنامه پنج ساله پنجم را نیز عملیاتی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نظارت بر امور شهرداری‌ها، سازمان‌ها و شرکت های وابسته را از دیگر ماموریت‌های شورای شهر برشمرد و گفت: بررسی، تصویب یا رد لوایحی که از سوی شهرداری در صحن علنی شورا مطرح می شود، دیگر وظیفه شورای شهر است.

وی تاکید کرد: ارتباط با مردم و جلب مشارکت آنها از جمله موارد دارای اهمیت بالا است، به گونه ای که معتقدیم هر چه بیشتر با شهروندان در ارتباط باشیم، در فرایند مدیریت موفقیت‌های بیشتری خواهیم داشت.

نصراصفهانی تصریح کرد: در شهر اصفهان از شهروندانی مشارکت‌جو بهره مند هستیم و معتقدیم غفلت از این پتانسیل خوب، خسارات جبران ناپذیری برای شهر به همراه خواهد داشت، از این رو در صدد افزایش جلب مشارکت مردم در امور شهر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر معتمدان ۲۰۰ محله در ۱۵ منطقه شهر اصفهان با مدیران شهری در ارتباط هستند و امور شهر را در این محله‌ها رصد کرده و موارد ضروری را با شهرداران مناطق مطرح می‌کنند تا در کمترین زمان ممکن مسایل محله‌ها رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لوایح و مصوبات یکسال گذشته شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: ۳۵۰ مصوبه در سال اول فعالیت و ۳۹۰ مصوبه در سال دوم شورای پنجم داشتیم؛ یکی از ویژگی های شورای شهر این است که در کوتاهترین زمان ممکن لوایح از سوی شهرداری و البته بر اساس نیازها و با در نظر گرفتن برنامه پنج ساله و سالانه بر مبنای بودجه، به شورای شهر ارایه و نمایندگان مردم در شورای شهر لوایح را بررسی و تلاش برای همراهی با شهرداری برای تسهیل امور مردم و پیشبرد امور شهر دارند.

وی ادامه داد: شورای پنجم در دو سال نخست فعالیت خود بیش از ۷۰۰ مصوبه داشته که از این تعداد مواردی مربوط به مباحث املاکی، مناطق ۱۵ گانه و ماموریت های مختلف شورای شهر و شهرداری همچون حمل ونقل، شهرسازی، فضای سبز، امور فرهنگی و اجتماعی بوده است.

نصر اصفهانی با بیان اینکه در شورای اسلامی شهر هفت کمیسیون فعال است، افزود: کمیسیون‌های فعال در شورای پنجم شامل کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری، کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری، کمیسیون فرهنگی و ورزشی، کمیسیون اجتماعی و محیط زیست، کمیسیون حمل ونقل و فناوری اطلاعات، کمیسیون نظارت، پایش و پیگیری مصوبات و کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی است.

وی گفت: در طول سال گذشته تعداد جلسات هر کدام از کمیسیون های شورای شهر اصفهان شامل ۷۳ جلسه در کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری، ۴۵ جلسه کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری، ۴۹ جلسه کمیسیون فرهنگی و ورزشی، ۲۹ جلسه کمیسیون اجتماعی و محیط زیست، ۵۰ جلسه کمیسیون حمل ونقل و فناوری اطلاعات و ۳۹ جلسه در کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تمام کمیسیون‌های شورای شهر ماموریت‌های محوله را به خوبی دنبال کردند، تاکید کرد: عملکرد اعضای هر کدام از کمیسیون های شورای شهر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

کد خبر 394184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.