برخورد قاطع با دفاتری که عقد آریایی برگزار می‌کنند

ممنوعیت استخدام منشی زن در برخی سازمان های دولتی، قتل جوان ۲۳ ساله در مازندران، برخورد قاطع با برگزاری عقد آریایی در دفاتر ازدواج، غرق شدن دختر ۱۸ ساله در کانال آبیاری، استخدام معلمان حق التدریس تا دو ماه آینده و کشف گوشی های قاچاق در اصفهان عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در آخرین روز مهرماه است.

به گزارش ایمنا، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با اعضای کانون‌های دفاتر ازدواج و طلاق گفت: با دفاتر ازدواج و طلاق متخلف برخورد قاطع می‌شود.

 در دیدار جمعی از اعضای کانون های دفاتر ازدواج و طلاق با ذبیح اله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، وی با بیان اینکه مقدس ترین عقدی که در شرع مقدس وجود دارد عقد ازدواج است که سنگ بنای خانواده و بالطبع جامعه و اجتماع را تشکیل می دهد و شروع پیوند خانوادگی از دفاتر ازدواج است، لذا عقد ازدواج باید در دفاتر با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی انجام شود.

معاون قوه قضائیه افزود: گزارش هایی واصل شده است که در برخی از دفاتر صیغه هایی تحت عنوان آریایی و امثال آن جاری می شود که مغایر شرع و قانون است که با این دفاتر بایستی برخورد قاطع به عمل آید.

بازرسی های محسوس و غیر محسوس

وی تأکید کرد: معاونت امور اسناد سازمان ثبت، اداره کل بازرسی و کانون های دفاتر ازدواج و طلاق بایستی با بازرسی های محسوس و غیر محسوس نسبت به شناسایی این دفاتر اقدام و با مرتکبان این تخلفات برخورد سریع و قاطع به عمل آید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق باید نهایت دقت به عمل آید و افرادی به این مشاغل انتخاب شوند که متشرع، مورد اعتماد و قانونمند باشند و در سپردن این دفاتر به افراد نباید صرفاً مدرک تحصیلی ملاک عمل قرار بگیرد.

قتل جوان ۲۳ ساله در مازنداران

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از قتل یک‌جوان ساروی خبر داد و اظهار کرد: طی درگیری چند جوان در ساری یک جوان ۲۳ ساله به قتل رسید.

وی تصریح کرد: جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل و پس از کالبد شکافی جواز دفن برای وی صادر شد.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های پزشکی این پسر جوان بر اثر اصابت جسمی تیز و برنده جان خود را از دست داد.

غرق شدن دختر ۱۸ ساله در کانال آبیاری

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: پس از اطلاع از غرق شدگی ، نیروهای آتش نشانی به محل حادثه در کانال آبیاری گاومیش آباد غربی (سنجر) اعزام شدند.دختر ۱۸ ساله در کانال آبیاری کشاورزی دزفول غرق شد.

عبدالحسین معظم فر افزود: هنوز اطلاعی از علت غرق شدگی این دختر ۱۸ ساله در دست نیست و آتش نشانان دزفول در حال غواصی و گشت زنی برای کشف جسد هستند.

معلمان حق‌التدریس چه‌زمانی استخدام می‌شود؟

الهیار ترکمن، معاون وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این که چرا قانون استخدام معلمان حق‌التدریس اجرا نمی‌شود، مطرح کرد: قانونی که شهریور سال ۹۷ در مجلس تصویب شد، مقرر کرد تا کمیته‌ای برای تدوین آئین‌نامه استخدام تشکیل شود و در این کمیته دو نماینده مجلس، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، اداری و استخدامی و آموزش و پرورش حضور داشتند که آئین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس را تدوین کردند و در دولت تصویب و به آموزش و پرورش ابلاغ شد و هم‌اکنون منتظر اعلام نظر هیئت تطبیق مصوبات دولت در مجلس هستیم که اگر مغایرتی اعلام نکنند تا دو ماه آینده جذب و استخدام نیروهای حق‌التدریس انجام می‌شود.

وی گفت: طبق قانون مصوب مجلس فرصت به‌کارگیری معلمان حق‌التدریس تا پایان برنامه ششم توسعه یعنی سال ۱۴۰۰ است و هم‌اکنون منتظر اعلام نظر هیئت تطبیق مصوبات دولت در مجلس هستیم.

واکنش ‌دانشگاه علوم پزشکی شیراز به توزیع نوعی عطر خطرناک در بازار

محمد جواد خشنود معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر توزیع یک عطر خوشبو و سمی با نام "راشا" که در افغانستان تولید و قرار است از طریق مرز در کشور توزیع شود اظهار کرد: با توجه به اینکه سلامت افراد جامعه به عنوان اولویت مهم سازمان غذا و دارو و به دنبال آن معاونت غذا و دارو در هر استان است، این مهم در دست پیگیری است و هنوز صحت آن مشخص نشده است.

خشنود با اعلام اینکه تاکنون هیچ جواب صحیحی از منبع خبر پیدا نکردیم و نمی‌توانیم آن را تایید و یا تکذیب کنیم، افزود: موضوع در دست بررسی است و چنانچه خبر تایید و یا تکذیب شود از طریق رسانه‌ها به شهروندان اعلام می‌شود.

استفاده از منشی زن در برخی دستگاه‌های دولتی ممنوع شد

طبق ابلاغیه روزهای اخیر یک نهاد دولتی به مدیران زیرمجموعه خود در ستاد و ادارات استانی، تاکید شده حسب ابلاغیه های صورت گرفته از سوی نهادهای مهم کشوری در حوزه عفاف و حجاب و آغاز بازرسی از نحوه تحقق دستورات صادر شده در این خصوص، مخاطبان این دستور توجه داشته باشند مواردی چون تفکیک اتاق کار مردان و زنان در ادارات و استفاده نکردن از منشی خانم برای آقایان و بالعکس آن، از جمله موارد مهمی است که باید کاملا رعایت شود.

کشف گوشی های قاچاق در اصفهان

سرهنگ حسین ترکیان سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان از کشف ۹۷ دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق در بازرسی از یک فروشگاه خبر داد و گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان طرح بازرسی از صنوف و فروشگاه ها را در یکی از مناطق شرقی شهر اصفهان اجرایی کردند.

وی افزود: در بازرسی از یک فروشگاه ۹۷ دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی کشف شد که مالک مدارک گمرکی مربوطه را ارائه نداد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش گوشی های کشف شده، توسط کارشناسان ۵ میلیارد ریال اعلام شده بیان داشت: در این رابطه یک نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کد خبر 394179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.