۳۱ درصد مسافران اتوبوسرانی دانش آموزان و دانشجویان هستند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: ۳۱ درصد مسافران روزانه اتوبوسرانی شهر اصفهان را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند که این آمار نشان از اهمیت فرهنگ استفاده از حمل و نقل همگانی در بین جوانان و نوجوانان دارد.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سهم دانش آموزان و دانشجویان در مسافران ناوگان اتوبوسرانی، اظهار کرد: روزانه نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر جابه جایی مسافر در سطح شهر با استفاده از اتوبوس انجام می‌شود که سهم دانش‌آموزان از این عدد حدود ۱۲ درصد و سهم دانشجویان نزدیک به ۲۰ درصد است.

وی تاکید کرد: اگر تسهیلات لازم برای افزایش سهم دانش آموزان و دانشجویان از وسایل حمل ونقل عمومی فراهم شود، قطعاً تأثیر بسزایی در اصلاح الگوی توسعه و اقتصاد شهری خواهد داشت.  

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در حال حاضر روزانه در اکثر خطوط اتوبوسرانی دانش‌آموزان به صورت عمومی جابه جا می‌شوند، گفت: علاوه بر این، روزانه ۵۰ سرویس دانش‌آموزی از طریق واحد دربستی به ویژه در ساعات پایانی فعالیت مدارس، سرویس‌دهی صرفاً از مبدأ مدارس به سمت مقاصد مختلف حرکت می‌کند.

وی از راه‌اندازی سرویس دانش‌آموزی در یک کریدور از ابتدای مهرماه امسال خبر داد و افزود: از ابتدای سال تحصیلی جدید با همکاری ناحیه پنج آموزش و پرورش یک خط ویژه سرویس دانش‌آموزی در محدوده شمال شهر(منطقه خانه اصفهان و ملک شهر) با توجه به تعداد زیادی از مدارس و مراکز آموزشی راه‌اندازی شد.

افتخاری تاکید کرد: بی‌شک اگر تا قبل از بازگشایی مدارس، اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع انجام و داده‌های مورد نیاز تکمیل شده بود، امکان گسترش کریدورهای دانش آموزی تا ۱۰ خط در شهر اصفهان وجود داشت.

وی گفت: جابه جایی با وسایل حمل ونقل همگانی علاوه بر مزایای اقتصادی و زیست محیطی، یک فرهنگ عمومی است که اگر نهادینه شود در حوزه تعامل، اخلاق و امنیت اجتماعی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه ارتقاء فرهنگ استفاده از حمل ونقل عمومی برای رفت و آمد به مدارس و مراکز آموزشی فواید زیادی به همراه دارد، اظهار کرد: هر دستگاه  اتوبوس می‌تواند با گنجایش حداقل ۴۰ نفر دانش‌آموز به جای ۱۵ خودرو شخصی در معابر شهر حرکت کرده و کاهش ترافیک و آلودگی هوا را رقم بزند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر سرویس‌دهی به دانش‌آموزان بیشتر در مسیرهای برگشت از مدارس اتفاق می‌افتد، برای افزایش سهم استفاده آنها نیاز است مبادی حرکت دانش آموزان نیز پوشش داده شود.

افتخاری با بیان اینکه ایمنی وسایل نقلیه، رفتار و مسئولیت اجتماعی راهبران ناوگان اتوبوسرانی بسیار حائز اهمیت است، گفت: اگر بانک اطلاعاتی مناسب در حوزه آموزش و پرورش وجود داشته باشد، می‌توان سرویس‌دهی بهتری به دانش آموزان شهر انجام داد.

کد خبر 394176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.