رشد بیش از ۶ هزار واحدی شاخص کل بورس تهران امروز ۳۰ مهرماه

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ صبح امروز روند افزایشی به خود گرفته بود، در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه، کاهشی شد اما در نهایت با شش هزار و ۱۴۲ واحد کاهش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس تهران امروز با رشد شش هزار و ۱۴۲ واحدی در پایان معاملات به ۳۰۸ هزار و ۳۱۵ واحد رسید.

بر این اساس بازار با گذر از چند روز پرهیجان، سبز پوش شد؛ بر اساس آمارهای معاملاتی، امروز اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۶ هزار و ۱۴۲ واحد رشد معادل ۲.۰۳ درصد به ۳۰۸ هزار و ۳۱۵ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با یک هزار و ۶۴۵ واحد افزایش معادل ۲.۰۳ درصد به ۸۲ هزار و ۶۱۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با یک هزار و ۶۵۹ واحد رشد معادل ۱.۹۵ درصد به ۸۱ هزار و ۹۹۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با یک هزار و ۴۹ واحد افزایش، معادل ۱.۹۵ درصد به ۵۴ هزار و ۸۵۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷ هزار و ۱۹۸ واحد رشد، معادل ۲.۱۰ درصد به ۳۴۹ هزار و ۵۰۵ واحد، شاخص بازار اول با ۴ هزار و ۷۴۹ واحد صعود معادل ۲.۱۶ درصد به ۲۲۴ هزار ۹۸۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱ هزار و ۲۰۶ واحد رشد معادل ۱.۸۳ درصد، به ۶۲۲ هزار و ۹۱۴ واحد رسید.

از سویی دیگر امروز ۷ نماد « پارس با ۳۴۱ واحد، فولاد با ۲۷۷ واحد، رمپنان با ۲۳۰، اخابر با ۲۲۶ واحد، تاپیکو با ۱۶۰ واحد، رانفور با ۱۵۹ واحد و فملی با ۱۵۷ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

براساس این گزارش، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۱۴ هزار و ۴۴  واحد صعود معادل ۴.۶۶ درصد به ۳۱۵ هزار و ۷۱۰ واحد، اطلاعات و ارتباطات با ۱۳ واحد افزایش معادل ۴.۵۷ درصد به ۳۰۲ واحد، محصولات فلزی با دو هزار و ۶۷۳  واحد رشد معادل ۴.۴۶ درصد به ۶۲ هزار و ۶۵۴ واحد، خودرو یک هزار و ۴۹۸ واحد افزایش معادل ۳.۸۵ درصد به ۴۰ هزار و ۱۹۵ واحد، فنی و مهندسی با ۸۴ واحد رشد، معادل ۳.۶۷ درصد به ۲ هزار و ۳۸۷ واحد، ذغالسنگ با ۳۳۳ واحد افزایش معادل ۳.۶۲ درصد به ۹ هزار و ۵۴۷ واحد، انتشار و چاپ با (۳۹۹۲۵) واحد افت معادل (۴.۱۶) درصد به ۹۲۰ هزار و ۷۱۸ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «فاذر، غشان، غبهنوش، دلر، دامین، آسیا و بکاب» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «وساخت، بالبر، شدوص، غپینو، ثشرق، زمگسا و ثاخت» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۰۵ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۶۴۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

کد خبر 394155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.