خواهران منصوریان و سهراب مرادی از ورزشکاران شاخص بسیج هستند

رییس بسیج ورزشکاران استان اصفهان گفت: در هر شهرستان یک کانون بسیج ورزشکاران داریم که وظیفه عضوگیری از بین ورزشکاران را دارد. در حال حاضر حدود سی هزار نفر در آن عضو هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید رجبی امروز _۳۰ مهرماه ۹۸_ درنشست خبری به مناسبت برگزاری یادواره شهید زرین و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان در خصوص ماموریت ها و وظیفه های سازمان بسیج ورزشکاران، اظهار کرد: ماموریت سازمان بسیج ورزشکاران موضوعات فرهنگی مانند عضوگیری از بین ورزشکاران، برگزاری حلقه های صالحین و اردوهای فرهنگی تربیتی، یادواره های شهدای ورزشکار و شناساندن آن ها به نسل جدید است.

وی ادامه داد: سازمان بسیج ورزشکاران در موضوعات فنی ورزش ورود نکرده است و تیمداری و برگزاری مسابقات مجموعه بسیج و سپاه پاسداران با سازمان تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) است.

رجبی افزود: در هر شهرستان یک کانون بسیج ورزشکاران داریم که وظیفه عضوگیری ورزشکاران را دارد. در حال حاضر حدود سی هزار عضو بسیج ورزشکاران هستند. از ورزشکاران شاخص عضو می توان به خواهران منصوریان و سهراب مرادی اشاره کرد.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان گفت: شاخص برنامه‌های ورزش بسیج برای سال ۹۱ یک ورزشکار مثل شهید محمد قورچانی و  برای سال ۹۲ شهید حسن غازی بود و امسال نیز در یکم آبان ماه یادواره شهید زرین و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان برگزار می شود.

رجبی در خصوص یادواره شهید زرین و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان، گفت: برگزاری این یادواره از سال ۹۶ با برگزاری مسابقات مختلف ورزشی با نام شهید زرین شروع شد؛ تهیه و توزیع بروشورهای معرفی این شهید از همان سال آغاز شده است.

وی با بیان اینکه  قرار بود بزرگداشت شهید زرین در اسفند ماه سال ۹۷ برگزار شود، ادامه داد: بنا به دلایلی از جمله مناسب نبودن زمان برگزاری، می خواستیم یادواره را در سوم خرداد ماه سال جاری برگزار کنیم که به دلیل مصادف شدن با ماه رمضان در نهایت برگزاری این یادواره به اول آبان ماه در هفته تربیت بدنی موکول شد.

کتاب شهدای ورزشکار به زودی معرفی می شود

رجبی با اشاره به انتشار کتاب شهدای ورزشکار، تصریح کرد: در تمام نقاط استان نویسنده هایی مامور جمع آوری و ویراستاری اطلاعات شهدای ورزشکار استان اصفهان هستند و به زودی کتابی با عنوان شهدای ورزشکار به چاپ می رسد. برای جمع آوری اطلاعات شهدا در حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون هزینه کرده ایم.

رییس بسیج ورزشکاران استان اصفهان با اشاره به زندگینامه شهید عبدالرسول زرین، گفت: شهید زرین در سال ۱۳۲۰ در استان کهکیلویه و بویر احمد در شهرستان یاسوج متولد شد. شهید زرین در چهارسالگی پدر  و در شش سالگی مادر خود را از دست داد. او در سنین نوجوانی به اصفهان آمد و در سال ۴۲ ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه دختر و چهار پسر است. زرین در یازدهم اسفند ماه ۶۲ با اصابت ترکش به شهادت رسید.

وی  در خصوص مهارت شهید زرین در تیراندازی، گفت: او از اقوام لر بود و فن و فنون تیر اندازی را به صورت ذاتی بلد بوده و آموزش ندیده بود. شهید زرین در جبهه تک تیر انداز لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بود.

رجبی با اشاره به هم رزم بودن شهید زرین با شهید حسین خرازی، افزود: شهید خرازی لقب لشکر تک نفره را به او داده بود. شهید خرازی در باره حضور موثر شهید در عملیات ها گفته است که هرجا کار عملیات گره می خورد از شهید زرین می خواستیم گره از خط محور باز کند.

وی ادامه داد: عراقی‌ها به شهید عبد الرسول زرین، صیاد خمینی می‌گفتند و برای به شهادت رساندن او، عراق تک‌تیراندازان زیادی را به خدمت گرفته بود. در شب شهادت زرین در تمام خطوط عراقی‌ها با شلیک منور جشن گرفته بودند.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران استان در خصوص ورزشکاران شهید اصفهان، گفت: شهید عبدالرسول زرین سابقه‌ ورزشی مثل شهید محمد قورچانی و حسن غازی ندارد. در رشته‌ تیراندازی ۳۶ رشته داریم که چند رشته با تخصص‌های شهید زرین همخوانی دارد. او بدون این‌که آموزش تک‌تیراندازی ببیند مستعد بوده و بعد از گذشت ۳۶ سال از شهادت شهید زرین مهارت و تخصص این شهید همچنان بازگو می‌شود.

بیشترین شهدا در رشته های رزمی تکواندو و کاراته هستند

رجبی با اشاره به وجود شهدا از بین ورزشکاران رشته‌های مختلف، تصریح کرد: بیشترین شهدا را در رشته‌های رزمی مانند رشته‌های تکواندو و کاراته داریم.

وی ادامه داد: نزدیک به پنج هزار شهید ورزشکار داریم که در حدود یک‌چهارم از این ورزشکاران از استان اصفهان هستند.

رجبی در خصوص برگزاری یادواره شهید عبدالرسول زرین و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار، گفت: این یادواره در یکم آباه ماه در سالن همایش کوثر مجموعه بیست و دوم بهمن واقع در سه‌راه حکیم نظامی از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود و در این مراسم از خانواده‌ شهید زرین تجلیل می شود.

وی در خصوص مسئولین حاضر در یادواره، افزود: در این یادواره از استاندار و سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروهای انتظامی کشور دعوت شده است و با روایتگری حسین یکتا و اجرای برنامه‌های نمایشی رزمی_ ورزشی برگزار می‌شود.

وی در خصوص همکاری باشگاه‌ها و سازمان‌ها برای برگزاری این یادواره بیان کرد: بسیاری از باشگاه های ورزشی استان مانند سپاهان و ذوب آهن و تعداد زیادی از ارگان ها مثل شهرداری برای برگزاری این مسابقات به ما کمک کردند.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان با اشاره به ساخت انیمیشن سه‌بعدی واقع‌گرایانه‌ شهید زرین توسط مرکز فرهنگی سپاه استان اصفهان در سال گذشته، گفت: ساخت این انیمیشن حدود هشتاد میلیون تومان هزینه داشت و توانست در دو مسابقه مقام اول را بگیرد.

کد خبر 394149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.