شعار انتخابات ۹۸ "قانون مداری، بی طرفی، انسجام ملی" است

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان گفت: شعار انتخابات امسال "قانون مداری، بی طرفی، انسجام ملی" است و امیدواریم بتوانیم زمینه رقابت سالم را با بی طرفی و تسهیلگری مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدرعلی قاسمی ظهر امروز سه شنبه _۳۰ مهرماه ۹۸_ در نشست بررسی راهکارهای افزایش مشارکت زنان در انتخابات که با حضور زنان عضو شورای اسلامی در استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: باید زمینه حضور و مشارکت زنان را مهیا کنیم. باتوجه به پیش رو بودن انتخابات، این موضوع در گام دوم انقلاب و در منویات مقام معظم رهبری از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه پس از انقلاب نوع نگاه به حوزه زنان تغییرات بسیار زیادی کرده است، تصریح کرد: زنان قشر اثرگذار از نظرتاریخی در مقاطع مختلف قبل از اسلام، بعد از اسلام، دوران مشروطه و پهلوی بوده اند. نگاه به زن و حقوق و جایگاه او در اصول دینی ما از جایگاه ارزنده ای برخوردار است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان با بیان اینکه دوره کنونی، دوره حاکمیت دینی مبتنی بر مشارکت و اراده مردم است، اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته تغییر و تحولات خوبی در حوزه مشارکت مردم و ایجاد عدالت اجتماعی رخ داده و حرکت های مثبتی در این زمینه اتفاق افتاده است. علاوه بر وجود سنت گرایی گذشته و اعتقاد به ارزش ها در حوزه نوگرایی، مبنای ما ایمان و اعتقادات مذهبی بوده و تلاش کرده ایم مطلوباتمان را با آموزه های دینی خود سازگار کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه جایگاه زن در آموزه های دینی به خوبی تبیین شده است، تصریح کرد: اگرچه برخی تعصبات و تنگ نظری ها در حوزه زنان در جامعه وجود دارد اما باید با حضور، مشارکت و مطالبه گری دقیق، آن ها را اصلاح کنیم. جامعه دچار کم و کاستی هایی است که مشارکت زنان بیشتر از هرچیزی می تواند در رفع این موانع موثر باشد.

وی افزود: نگاه های افراطی تعارضاتی را ایجاد می کند که راه رسیدن به مطلوبات را کند می کند؛ به همین دلیل همواره باید از افراط و تفریط پرهیز کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان با تأکید براینکه دوره های مختلف انقلاب سرشار از حضور تأثیرگذار زنان بوده است، گفت: زنان ما با وجود بر عهده داشتن جایگاه مادری توانستند با حضور در صحنه های مختلف انقلاب، تحولات بزرگ سیاسی و اجتماعی را ایجاد کنند.

قاسمی با بیان اینکه زمینه رسیدن به آرمان های انقلاب با وجود مشارکت سیاسی زنان و نهادهای انتخاباتی مهیا می شود، افزود: نیمی از جامعه را زنان تشکیل داده اند بنابراین باید به توسعه حضور زنان در نهادهای انتخاباتی توجه بیشتری داشته باشیم. تصمیمات رسمی در چنین نهادهای مدنی اتفاق می افتد و اگرچه تا به حال در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدایی از بین زنان نداشتیم اما در حوزه انتخابات مجلس، شوارها و نهادهای مدنی زنان حضوری پررنگ و پرشوری داشته اند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در مشارکت زنان سرآمد استان های کشور است، اظهار کرد: در کشور ما شش درصد کرسی های مجلس در اختیار زنان است و حتی با وجود برخی مباحث در استان اصفهان ۱۶ درصد نمایندگان این استان در مجلس را زنان تشکیل می دهند. نسبت به میانگین کشوری وضعیت اصفهان در حوزه مشارکت زنان وضعیت مناسبی است. در حوزه حضور زنان در شوراهای شهری نیز استان اصفهان پیشتاز و زنان ۹ درصد کرسی های شورای شهر ها در استان را دراختیار دارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان گفت: هنوز راه بلندی برای افزایش مشارکت زنان پیش رو داریم. هیچ کسی جز خود زنان نمی توانند در افزایش مشارکت جامع زنان تاثیرگذار باشند. زنان مطالباتی از دستگاه ها دارند که باید نهادهای دولتی زمینه شنیده شدن آن ها را فراهم کنند چرا که هر جا زنان حضور داشته اند، کارها سریع تر، منسجم تر و سالم تر پیش رفته است.

قاسمی با اشاره به شعار انتخابات امسال تصریح کرد: شعار انتخابات امسال "قانون مداری، بی طرفی، انسجام ملی" است و امیدواریم بتوانیم زمینه رقابت سالم را با بی طرفی و تسهیلگری مهیا کنیم.

وی درخصوص میزان مشارکت سیاسی مردم ایران گفت: در طول ۴۰ سال گذشته در تمام انتخابات ها مشارکت مردم بیش از ۵۱.۵ درصد بوده و حتی در برخی دوره ها این مشارکت به ۸۰ درصد نیز رسیده است. مشارکت استان اصفهان تا به حال بیش از ۵۸ درصد بوده که میانگین خوبی در سطح کشور محسوب می شود. این درحالی است که در بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی آمار مشارکت مردم به ۴۰ درصد نمی رسد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان با ابراز امیدواری برای نگاه جدی تر زنان به حوزه انتخابات و مشارکت سیاسی اظهار کرد: زنان در تمام امور تفریحی، اجتماعی و فرهنگی پیشتاز بوده اند. زنان می توانند جامعه را آگاه کنند تا حقوق خود را بشناسند چرا که تلاش زنان همواره زمینه حضور مردان، فرزندان و همه اقشار جامعه را ایجاد کرده است.

کد خبر 394141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.