خط سوم قطار شهری اصفهان در مرحله طراحی

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: خط سوم قطار شهری اصفهان در مرحله طراحی است و بعد از تأمین بودجه، فعالیت اجرایی آن شروع خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا بنکدار هاشمی در جلسه بررسی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ساخت خط دوم‌ قطار شهری اصفهان اظهار کرد: خط یک قطار شهری اصفهان از ایستگاه عاشق اصفهانی در شمال شهر آغاز و به ایستگاه صفه در جنوب شهر می‌رسد.

وی افزود: این خط با ۲۱.۲  کیلومتر و ۲۰ ایستگاه در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم با تکمیل شبکه ریلی اصفهان، مسافران قابل توجهی از آن استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با بیان اینکه توسعه خط یک متروی اصفهان نیز با چهار ایستگاه و ۵.۵ کیلومتر در مرحله مطالعه بوده و به محض تأمین اعتبار، فعالیت اجرایی آن آغاز می‌شود، تصریح کرد: عملیات اجرایی خط دوم قطار شهری نیز از اواسط سال ۹۷ آغاز شده و قرار است از دو سمت شرق و غرب حفاری کند.

وی ادامه داد: عملیات حفاری تونل از شمال شرق اصفهان اسفند سال گذشته آغاز و ‌به زودی حفاری تونل از غرب با یک TMB به قطر ۶.۹ آغاز خواهد شد.

بنکدار هاشمی گفت: در خط دوم به دلیل مباحث ترافیکی و کاهش معضلات عمرانی، قرار است ایستگاه‌ها قبل از ورود TMB ساخته شود و این موضوع محسنات بسیاری به دنبال دارد.

وی گفت: باتوجه به اینکه کار ساخت ایستگاه‌ها در خط دوم بسیار دشوار است و این موضوع مشکلات بسیاری به دنبال دارد، اما خوشحالیم که روند ساخت خط دوم با سرعت در حال پیشروی است.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با بیان اینکه هم‌اکنون ایستگاه‌های دارک، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله در حال ساخت است و پس از رسیدن TMB به ایستگاه لاله، عملیات نازک‌کاری این ایستگاه‌ها آغاز خواهد شد، افزود: به زودی TMB شرقی خط دوم نیز از ایستگاه مدرس نجفی، عملیات اجرایی خود را آغاز خواهد کرد و قرارگاه خاتم‌الانبیا، حفاری این تونل را بر عهده خواهد داشت.

وی ادامه داد: خط سوم قطارشهری اصفهان نیز در مرحله طراحی بوده و بعد از تأمین بودجه، فعالیت اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بنکدار هاشمی با بیان اینکه دغدغه‌های میراث فرهنگی از مهم‌ترین موضوعات انجام فعالیت‌ها به شمار می‌رود و خوشبختانه تعامل خوبی در این خصوص شکل گرفته است، گفت: موضوع پدافند غیرعامل نیز از مهم‌ترین موضوعات مد نظر سازمان قطار شهری اصفهان به شمار می‌رود و باید تلاش کرد که در این خصوص نیز اقدامات لازم در سازمان اجرایی شود.

پدافند غیرعامل از دغدغه‌های اصلی در خط دوم

در ادامه این جلسه امیری، مدیر پدافند غیرعامل، ایمنی و بهداشت سازمان قطارشهری اصفهان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی در خط دوم، موضوعات پدافند غیرعامل، ایمنی و بهداشت بوده و در این خصوص اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم که موضوعات ایمنی و پدافند غیرعامل را به عنوان یک مسئله کامل مهم و اولویت اصلی سازمان مد نظر قرار داشته باشیم و خوشبختانه در این خصوص نگاه جدی مد نظر است.

امیری با بیان اینکه در خط دوم قطارشهری اصفهان، پیش‌بینی شده که تمامی آسانسورهای ایستگاه‌ها برانکاردبر باشد، گفت: امیدواریم با حمایت دستگاه‌های مختلف، در این خصوص اتفاقات تأثیرگذاری اجرایی شود.

استفاده از تجهیزات ایمنی در روند ساخت قطارشهری

«آتشپاد محسن گلابی» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: مترو یک پروژه بسیار مهم به شمار می‌رود که روند پیشرفت آن، به صورت سانتی‌متری رصد و ملاحظه می‌شود.

وی تاکید کرد: کار ساخت مترو، یک کار دشوار به شمار می‌رود و روند ساخت آن نشان داد که موضوعات ایمنی در روند ساخت مترو، اهمیت قابل توجهی دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه همه باید در خصوص رعایت موضوعات بهداشتی و ایمنی ساخت مترو، توجه جدی نشان دهند زیرا دشواری عمده‌ای در ساخت آن مشاهده می‌شود، اظهار کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی در روند ساخت قطارشهری از اهمیت بسیاری برخوردار است و بدون شک سازمان آتش نشانی آمادگی نهایت همکاری در روند ساخت خط دوم مترو به منظور افزایش ایمنی این کار، دارد.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی اصفهان همچنین آمادگی لازم را در خصوص ارائه آموزش‌های لازم برای کاهش آسیب‌های احتمالی دارد و بدون شک این موضوع اهمیت بسیاری دارد.

آتشپاد گلابی تصریح کرد: کار ساخت مترو، یک کار سخت و حجیم با تجهیزات بسیار است و بدون شک این موضوع ضرورت تعامل و همکاری را بیش از پیش نشان می‌دهد.

کد خبر 394136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.