مشارکت زنان در انتخابات گویای بلوغ سیاسی آنان است

استاندار اصفهان گفت: لزوم مشارکت زنان در شرایط امروز عینیت یافته و مشارکت زنان در انتخابات قطعاً گویای بلوغ سیاسی آنان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی ظهر امروز (سه شنبه) در نشست بررسی راهکارهای افزایش مشارکت سیاسی زنان در جمع زنان عضو شورای اسلامی در استان اصفهان اظهار کرد: فضای سیاسی آینده نباید ما را از توجه به آموزه‌های اصیل دینی وا دارد و زمینه بروز غیبت و تهمت و اخلاق‌های نادرست در انتخابات پیش رو را مهیا کند.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس حق ندارد فضای انتخابات پیش رو را به سمت فضای غیرعرفانی سوق دهد، افزود: از وظایف همه ما این است که در جهت استمرار فضای معنوی در انتخابات تلاش کنیم چراکه مشکلات سیاسی و انتخاباتی زودگذر است و رعایت تقوای الهی و توجه به امور آخرت باید از مهمات باشد.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه نباید فضای انتخابات به فضای ناسالم رقابتی تبدیل شود، تصریح کرد: رقابت و وجود آن از مسائل مهم است اما به شرط آنکه در پایان آن رفاقت ایجاد شود و در فضای کنونی به لطف خدا شرایط جامعه ما شرایط بدی نیست وتنها مشکلاتی که در پس تحریم‌ها برای مردم ایجاد شده است تا حدودی مردم را آزرده خاطر کرده اما به دلیل وجود فهم وآگاهی درمردم قطعاً مشکلات معیشتی را به پای نظام و انقلاب نمی‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات پیش آمده به خاطر وجود تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان است، اظهار کرد: امید به آینده باید در جامعه وجود داشته باشد چرا که این نظام و انقلاب به دست توجهات حضرت ولیعصر هدایت می‌شود که همین امر باعث پابرجایی نظام ما خواهد بود و این نظام در آستانه ۴۰ سالگی خود همانند درخت تنومندی است که چنین بادهای موسمی نمی‌تواند آن را تکان دهد.

به توانایی دولت اعتقاد بسیار داریم

رضایی با اشاره به اینکه امروز به توانایی دولت اعتقاد بسیار داریم، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بیش از سه میلیون بشکه نفت فروش می‌رفت اما امروز با اتخاذ تدابیری با فروش حدود ۳۰۰ هزار بشکه نفت امور کشور می‌گذرد و این گذران امور با چنین درآمدی قطعاً از الطاف خداوند است و این نشانگر وجود فعالیت سازنده در مسئولان نظام علی رغم وجود تحریم‌های ظالمانه است.

وی با تأکید براینکه فعالیت‌های عمرانی و پروژه‌های مهم استانی همچنان درحال پیشرفت است، گفت: قطار سریع السیر اصفهان- تهران با همکاری پنج شرکت درحال فعالیت است همچنین تنها ۷۰ متر از عملیات اجرایی تونل سوم کوهرنگ باقیمانده و برای سد سوم کوهرنگ هم ۳۷.۵ میلیارد تومان پرداخت شد و اگرچه این پروژه‌ها ممکن است تا پایان دولت به بهره برداری نرسد اما مهم خدمت به مردم است و مردم باید بدانند که تمام امور در حال پیشرفت هستند چرا که همه ما مدیون نظام، مردم و انقلاب هستیم.

استاندار اصفهان درخصوص آمار اشتغال استان گفت: طبق آمار مرکز آمار ایران در استان اصفهان در بهمن ماه گذشته متوسط اشتغال ۲.۷ درصد بود که در گزارش مرداد ماه این مرکز استان اصفهان کاهش ۲.۷ درصدی متوسط اشتغال خود را نه تنها جبران کرد که حتی به رقم بالاتری از این میزان صعود کرد.

بالاترین مقام سیاسی_ اجرایی استان اصفهان با تأکید بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات پیش رو افزود: قطعاً تضمین امنیت فعالان سیاسی برعهده ما است، اما در تمام نقاط دنیا هر نظامی برای حضور و مشارکت به فعالان سیاسی دارای ضابطه‌ها و چارچوب‌های مشخصی است که اگر حضور آنها بدون توجه به چارچوب‌ها و اصول باشد قطعاً امنیت آنها هم تأمین نخواهد بود.

لزوم هماهنگی و یکدلی مردم در انتخابات پیش رو

وی با تأکید بر لزوم هماهنگی و یکدلی مردم در انتخابات پیش رو گفت: نباید هماهنگی و همدلی مردم را خدشه دار کنیم اما امروز متأسفانه در فضای مجازی حرکات پوپولویستی در حال شکل گیری است و از ظرفیت فضای مجازی استفاده خوبی نمی‌شود که به همه مردم توصیه می‌کنیم از ابزارهای فناوری در جهات مثبت آن استفاده کنند.

رضایی درخصوص ارائه راهکارهای ارتقای وضعیت زنان و مشارکت آنها اظهار کرد: باید گروه‌های فعال زنان در استان تشکیل شود و این گروه‌ها راهکارهای خود را در حوزه زنان و خانواده برای بررسی به امور بانوان استانداری یا فرمانداری‌ها ارائه دهند چرا که اعتقاد ما این است که اگر قشر فرهیخته زنان فعال شود بی تردید خانواده و جامعه هم فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال شرایط حضور در انتخابات شرایط دیگری است، افزود: لزوم مشارکت زنان در چنین وضعیتی پیش از گذشته عینیت یافته است و حضور زنان در انتخابات پویای بلوغ سیاسی آنان است که اگر این بلوغ سیاسی را به منصه ظهور برسانیم بعد از آن تامین خواسته‌ها و مطالبات دیگر به راحتی صورت می‌گیرد.

بالاترین مقام سیاسی استان اصفهان حضور و مشارکت زنان را باعث دفاع از حقوق سیاسی زنان دانست و افزود: قطعاً زنان و تشکل‌های زنان می‌توانند در افزایش آگاهی و ترغیب دیگر افراد جامعه در انتخابات نقش اساسی داشته باشند و باید بدانیم که نباید سطح مطالباتمان را از مجلس به سطح مطالبات روزانه تنزل دهیم و از نمایندگان مجلس باید قانونگذاری خوب و ورود به حل مسائل کلان جامعه را خواستار شویم.

کد خبر 394130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.