اوقات فراغت موضوع لوکس نیست

رئیس انجمن اوقات فراغت ایران با بیان اینکه در نگاه مسئولان ایران اوقات فراغت یک موضوع لوکس است، گفت: مسئولان برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت را فعالیتی اضافه بر سازمان می‌دانند در حالی که اوقات فراغت متن زندگی ماست، بازی فقط نیاز نوجوان جامعه نیست بلکه بزرگسالان نیز به آن نیاز دارند.

هومن رازدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه برای برنامه‌ریزی اوقات فراغت باید پر کردن فاصله بین نسلی را مورد توجه قرار داد، اظهار کرد: برای تحقق این امر باید رویدادهای گروهی با محوریت خانواده در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در بازی و سرگرمی لازم است از ادبیاتی استفاده کنیم که نسل قبل یک قدم به عقب و نسل جوان یک قدم به جلو و سر یک نقطه مشترک بنشینیم، تصریح کرد: اگر بازی محور برنامه‌ها باشد، فضای تفریحی ایجاد می‌کند که هم برای والدین که از فضای تفریحی دورترند نشاط دارد و هم برای جوانان دستاویز خوبی است تا با نسل قبل خود ارتباط برقرار کند.

رئیس انجمن اوقات فراغت ایران افزود: به دست آوردن ادبیات مشترکی که آمیخته به تفریح، نشاط و تنوع باشد از دستاوردهای مهم و دائمی این رویداد است.

وی با بیان اینکه توجه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برای برنامه‌ریزی برای پر کردن اوقات فراغت اعضای یک خانواده در کنار یکدیگر امری ضروری است، افزود: این مراکز باید به دنبال راه حلی برای تبدیل فضای مجازی به فضای واقعی برای حضور خانواده‌ها در کنار یکدیگر باشد.

رازدار ادامه داد: ما نمی توانیم فضای مجازی را تعطیل کنیم چراکه هر روز گسترده تر می‌شود و می‌توانیم از این بستر استفاده درست و آن را تبدیل به ابزاری برای پیوند اعضای خانواده کنیم.

وی با بیان اینکه محیط های متنوع برای برگزاری رویداد به بحث اوقات فراغت کمک می‌کند، افزود: مدیران اهمیت اوقات فراغت را درک نکردند، امروز موضوع اوقات فراغت در بین شهروندان مطلقا مشکل شهروندان جامعه نیست امروز موضوع توسعه و ترویج فرهنگ اوقات فراغت متوجه مسئولین است چرا که مسئولان باور اوقات فراغت ندارند.

رئیس انجمن اوقات فراغت ایران با بیان اینکه در نگاه مسئولان ایران اوقات فراغت یک موضوع لوکس است، ادامه داد: مسئولان برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت را  فعالیتی اضافه بر سازمان می‌دانند و این در حالی است که اوقات فراغت متن زندگی ماست و حاشیه نیست، بازی فقط نیاز نوجوان جامعه نیست بلکه نیاز بزرگسالان هم هست اما مدیران این باور را ندارند.

کد خبر 394120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.