گجتی که سرویس بهداشتی را هوشمند می‌کند!

یک استارتاپ آمریکایی، نوعی گجت ارائه کرده است که می‌تواند سرویس بهداشتی معمولی را به یک سرویس هوشمند تبدیل ‌کند.

به گزارش ایمنا، یکی از امکاناتی که در حال حاضر در دنیای خانه‌های هوشمند به چشم می‌خورد، وجود گجت‌ها و ابزاری است که می‌توانند سیستم‌های معمولی را به سیستم‌های قابل اتصال به اینترنت تبدیل کرده و نیاز به تعویض آن‌ها را از بین ببرد.

یک استارتاپ آمریکایی موسوم به "شاین بث‌روم"(Shine Bathroom) که در حوزه تولید گجت‌های هوشمند خانگی فعالیت دارد، موفق شده ۷۵۰ هزار دلار بودجه برای ساخت و توزیع نخستین محصول خود به دست آورد. این محصول، نوعی گجت است که می‌تواند توالت معمولی منزل را به یک توالت هوشمند تبدیل کند.

هدف شاین بث‌روم این است که روش‌های قدیمی تمیز کردن سرویس بهداشتی که با محیط زیست ناسازگار است را کنار بگذارد و ابزاری ارائه دهد که آلودگی را شناسایی و آن را برطرف کند. با کمک این گجت، تمیز کردن روزانه سرویس بهداشتی، بدون آسیب‌رساندن به منابع طبیعی صورت می‌گیرد.

به گفته "کریس هربرت"(Chris Herbert)، بنیانگذار و مدیرعامل شاین بث‌روم، سرویس بهداشتی مکانی است که پایه‌ای‌ترین اصول بهداشتی در آن تمرین می‌شود؛ در نتیجه سلامت و تمیز بودن آن بسیار مهم است. ابداع و ارائه این گجت می‌تواند فرصت خوبی را برای افزایش تمیزی آن فراهم کند.

این گجت که به اندازه اسپیکر هوشمند آمازون است، با باتری کار می‌کند و از سه بخش تشکیل شده است؛ یک ظرف آب، یک حسگر و یک نازل با قابلیت اسپری‌کردن که درون کاسه دستشویی قرار می‌گیرد و یک حسگر مجهز به شتاب‌سنج که مخزن دستشویی را پر می‌کند.

آب از یک فیلتر مخصوص که جریان الکتریسیته را درون آن می‌فرستد عبور کرده و سپس آب را برای پاکسازی، اسپری می‌کند. به گفته سازندگان این محصول، روش اسپری کردن آب با روش جدید، پنج برابر قوی‌تر از روش‌های قدیمی اسپری‌کردن است و عملکرد آن به سفیدکننده شباهت دارد، اما کار خود را بدون مواد شیمیایی مضر و یا صابون انجام می‌دهد.

این گجت علاوه بر تجهیزات پاکسازی، یک دستیار موسوم به "سم"(Sam) دارد که نوعی سیستم هوش مصنوعی است و روی تلفن همراه نصب می‌شود. سم با اتصال به حسگرها و سخت‌افزارهای گجت می تواند مشکلات معمولی سرویس بهداشتی را شناسایی و آن‌ها را به کاربر اطلاع دهد. کاربران می‌توانند سم را به دستیار خانگی "الکسا"(Alexa) نیز متصل کنند تا اطلاعاتی مانند پاکسازی و کنترل سطح آب را به دست آورند.

گجت هوشمند شاین بث‌روم، در فوریه سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 394110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.