پاداش ۲۰۰ میلیونی برای افشای فساد در شهرداری مشهد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: با تصویب شورای شهر به افرادی که گزارش فساد در بدنه شهرداری را بدهند براساس حقوق مکتسبه این گزارش، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پاداش داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بتول گندمی با اشاره به وجود فساد اداری در بدنه شهرداری مشهد، اظهار کرد: یکی از مشکلات و دغدغه‌هایی که شهروندان در مراجعه به شهرداری مطرح می‌کنند مربوط به حوزه شهرسازی است. در این ارتباط شهروندان گاهی حتی به نمونه‌هایی از رشوه و بی عدالتی نیز اشاره می‌کنند و می‌گویند که دلال‌هایی حضور دارند که با گرفتن پول و رشوه، راه اندازی کار مردم را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از گلایه‌ها از بی عدالتی در شهرداری واقعیت دارد، افزود: برخی از موضوعات نظیر املاک در سامانه و تالار املاک ثبت و ضبط نشده است و همین موضوع سبب سوءبرداشت‌هایی می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد تصریح کرد: در جلسه اخیر شورای شهر برای حمایت از گزارشگران فساد اداری در قالب "لایحه آیین نامه حمایت و تشویق اعلام کنندگان مفاسد اداری در شهرداری مشهد"، تصویب شد که به این افراد براساس حقوق مکتسبه گزارشی که ارائه می‌دهند، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پاداش داده شود.

وی با تاکید براینکه اطلاعات فردی که گزارش فساد را اعلام می‌کند، محرمانه خواهد بود، اضافه کرد: در آیین نامه مذکور، به حمایت معنوی از افرادی که‌گزارش فساد می‌دهند به منظور انجام امور اداری آنان تأکید شده است و نباید این اقدام منجر به قفل شدن پرونده آن‌ها در شهرداری شود.

گندمی با اشاره به اینکه هر کدام از کارکنان شهرداری که گزارش فساد را ارائه داده و گزارش آنان اثبات شود، مشمول دو ماه حقوق و مزایا به عنوان پاداش، بهره‌مندی از تسهیلات بانکی و ارتقای شغلی می‌شود، ادامه داد: پس از اثبات تخلف اگر فرد متخلف پیمانکار باشد، در حوزه ادامه همکاری با شهرداری مشمول محرومیت می‌شود و از سوی دیگر نام شرکت‌های متخلف در لیست سیاه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همکاران متخلف نیز به منظور تصمیم گیری ادامه فعالیت کاری آنان با شهرداری، به حراست و منابع انسانی ارجاع داده می‌شوند. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که پرونده‌های فساد اداری تشکیل شده، پس از اثبات به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

کد خبر 394106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.