اجرای طرح تجمیع دکل‌های مخابراتی در سمنان

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان از اجرای فاز نخست طرح تجمیع و زیباسازی دکل‌های مخابراتی تلفن همراه در سمنان خبر داد.

به گزارش ایمنا، وحید پرویزی از اجرای فاز نخست طرح تجمیع و زیباسازی دکل‌های مخابراتی تلفن همراه در سمنان خبر داد و اظهار کرد: با اجرای این طرح تعداد دکل‌های BTS مخابراتی حداقل ۴۰ درصد کاهش خواهد داشت.

وی گفت: درحال حاضر دکل های مخابراتی توسط اپراتورهای مختلف به صورت غیر هماهنگ و بدون در نظر داشتن نگاه کارشناسانه از منظر مدیریت شهری نصب شده اند.  

پرویزی هدف از اجرای این طرح را اصلاح سیما و منظر شهری و زیباسازی فضای شهری عنوان کرد و افزود: در این طرح، دکل‌های مستقر در فضاهای مسکونی، آموزشی، بهداشتی جمع آوری و یا کاهش می یابند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان ادامه داد: هرچند که شواهد قانع ‌کننده‌ای درباره تاثیرات نامطلوب این امواج بر سلامت مردم وجود ندارد ولی با کاهش تعداد دکل‌های نصب شده، آسیب‌های احتمالی امواج این دکل‌ها به حداقل می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: پس از اجرای طرح تجمیع دکل‌های مخابراتی، تعداد دکل‌های نصب شده در سطح شهر حداقل ۴۰ درصد کاهش خواهد داشت و این طرح به زودی توسط این سازمان اجرایی خواهد شد.

کد خبر 394087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.