خبری خوش برای رانندگان تاکسی در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از تحویل نخستین خودرو در راستای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی مصوب شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه‌ شورای اسلامی شهر مشهد، فرصتی مهیا شد تا به مبحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی ورود پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از چهار هزار خودرو تاکسی شهر مشهد شرایط حمل و نقل عمومی به لحاظ مباحث زیست محیطی را ندارند و به عنوان تاکسی فرسوده محسوب می شوند، نیاز بود نوسازی ناوگان با حمایت شورای شهر انجام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با مساعدت مدیران شهری و بر اساس تفاهمنامه همکاری بین شهرداری مشهد و بانک ملی ایران، امسال برای نوسازی دو هزار تاکسی فرسوده این کلانشهر، تسهیلات وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد به رانندگان خودروی تاکسی فرسوده پرداخت ‌می‌شود.

وی با بیان اینکه از ۱۸ درصد کارمزد تسهیلات وام، ۱۴ درصد توسط شهرداری و تنها چهار درصد آن توسط رانندگان تاکسی پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: تسهیلات وام از محل اعتبارات شهرداری و معادل ۸۰ درصد قیمت خودرو به متقاضیان پرداخت می‌شود.

محبی از تحویل نخستین خودرو در راستای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی مصوب شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد و افزود: با همراهی و هماهنگی اتحادیه تاکسیرانی کشور تعداد  ۱۰۰ خودرو در مرحله نخست برای شهرداری مشهد تخصیص یافته تا جایگزینی خودروهای نو با فرسوده انجام شود.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم با هماهنگی نهادهای مختلف در تهران و مساعدت ایران خودرو برای کاهش قیمت اتحادیه تاکسیرانی کشور برای پیگیری به موقع تخصیص خودروهای تاکسی برای شهرداری مشهد بتوانیم مدت زمان جایگزینی تاکسی‌های نو با فرسوده را کوتاه کرده و شاهد نوسازی ناوگان تاکسیرانی مشهد باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: ارائه تسهیلات با کارمزد چهاردرصد به دارندگان تاکسی‌های فرسوده مشهد، بزرگترین اقدامی است که تاکنون در حوزه شهرداری و در راستای نوسازی تاکسیرانی صورت گرفته و امیدواریم با این اقدام شرایط بهتری برای رانندگان و همچنین مسافران رقم بخورد و گامی در راستای زیست‌پذیرتر شدن شهر مشهد برای شهروندان باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشهد یک شهر گردشگری است و سالانه میزبان ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر است، باید تاکسی‌ها به عنوان وسیله حمل ونقل عمومی و مبلمان شهری نوسازی شود.

محبی اظهار کرد: سیاست‌های سازمان در قالب پنج محور استراتژیک شامل افزایش سطح کمّی ناوگان تاکسیرانی، ارتقای سطح کیفی سیستم تاکسیرانی، توسعه و ارتقای فرهنگ کنشگران نظام تاکسیرانی، برقراری نظم و انضباط و اجرای قوانین و مقررات و دستیابی به مدیریت کیفیت جامع در کل مجموعه تاکسیرانی است.

کد خبر 394057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.