وجود ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده در کاشان

معاون فنی و عمرانی شهردار کاشان وجود ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده در کاشان را یکی از مشکلات فراروی اجرای طرح‌های راهسازی دانست و گفت: معابر کم‌عرض، عمر بالای ساختمان‌های مسکونی با کاستن قدرت مانور ماشین‌آلات زیرسازی موجب طولانی شدن روند زیرسازی و تحمیل هزینه‌های بیشتر در این مناطق شده است.

بهروز گرانمایه در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا از کاشان با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری ۲۶۰ هزار متر مربع آسفالت و زیرسازی در سطح شهر انجام‌ شده، اظهار کرد: از این میزان ۱۵۰ هزار مترمربع به‌ صورت مکانیزه ومابقی به شیوه دستی لکه‌گیری شده است.

وی با بیان اینکه برای آسفالت این معابر ۳۳ تن آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال تهیه شده است، خاطرنشان کرد: مشکلات غیر قابل پیش‌بینی نظیر کمبود قیر برای تهیه آسفالت سبب شده تا شهرداری کاشان از تمهیدات دیگر مثل بلوک‌فرش و شیوه‌های خاص زیرسازی برای معابر شهری به خصوص در بافت تاریخی و گردشگرپذیر استفاده کند.

معاون فنی و عمرانی شهردار کاشان گفت: در شش ماه ابتدایی امسال بیش از ۴۰ هزارمترمربع بلوک‌فرش و جدول در شهرداری کاشان تولید شده که از این مقدار ۲۵ هزار مترمربع آن برای سواره‌رو و ۱۵ هزار مترمربع برای پیاده‌رو بکار رفته است.

گرانمایه وجود ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده در کاشان را یکی از مشکلات فراروی اجرای طرح‌های راهسازی دانست و افزود: معابر کم‌عرض، عمر بالای ساختمان‌های مسکونی با کاستن قدرت مانور ماشین‌آلات زیرسازی موجب طولانی شدن روند زیرسازی و تحمیل هزینه‌های بیشتر در این مناطق شده است.

وی با اشاره به زیرسازی خیابان «سلمان فارسی» یادآور شد: آزادسازی‌ها تا انتهای این خیابان و اجرای اتصالات میدان «صنعتکار» انجام شده و تنها حدفاصل چهارراه سلمان فارسی تا این میدان نیازمند زیرسازی است که برای این منظور فرایند تخریب آسفالت فرسوده در حال انجام است.

کد خبر 394056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.