کارمندان به خاطر کم تحرکی در معرض بیماری های نهفته قرار می گیرند

رحیمی زاده گفت: چهار طرح برای تحرک و فعالیت بدنی کارمندان ارائه کرده ایم تا بتوانیم فقر حرکتی کارمندان را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید رحیمی زاده امروز _ ۲۹ مهر ماه _ در جلسهارایه و تشریح طرح تعالی سازمانی ورزش بهداشت فردی توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان که در محل تالار افتخارات سرای ورزشکاران تختی در رابطه با اهمیت ورزش و تحرک در زندگی روزمره هر فرد ، اظهار کرد: در اثر ماشینی شدن زندگی، افراد تحرک کافی ندارند و از معضلات بدنی رنج میبرندکه با افزایش سن این ناهنجاری ها  آشکار می شود.

وی افزود: شرایط کاری کارمندان اداره های مختلف خاص است که در معرض ناهنجاری های بدنی و بیماری های نهفته در ساختار بدنی به علت کم تحرک قرار می گیرند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه چهار طرح برای تحرک و فعالیت بدنی کارمندان ارائه کرده ایم، خاطرنشان کرد: اولین راه حل می تواند نصب پوستر ورزشی در محل کار که شامل حرکات کششی و ورزشی مناسب برای کارکنان باشد.

وی با اشاره به اینکه زنگ ورزش در محل کار یکی دیگر از راهکار های ارائه شده ما به ادارات است، خاطرنشان کرد:پیشنهاد داده ایم تا زمان هایی مشخص بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در ادارات با عنوان ساعات ورزش کارکنان برنامه ریزی شود و در این زمان کارمندان باید حرکات ورزشی انجام دهند.

رحیم زاده با اشاره به اینکه معرفی کارکنان به نزدیک ترین ورزشگاه یا اختصاص اتاق ورزشبه محل کار می تواند راه حلی برای معضل کم تحرکی باشد، افزود: اختصاص اتاقی مجهز به وسایل ورزشی در ادارات به نام اتاق ورزش و سوق دادن کارکنان به استفاده از این اتاق ورزش در زمان های مشخص از زمان اداری در طول هفته راه کار مناسبی است.

طرح تشویقی برای ورزش کارمندان ارائه کرده ایم

همچنین زهرا کویری رییس ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان در خصوص برنامه ریزی طرح سازمانی ورزش بهداشت فردی توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان، اظهار کرد: به علت فقر حرکتی کارمندان و مشکلات ناشی از آن طرح هایی را ارئه کرده ایم که اداره تربیت بدنی ۷۰ درصد از هزینه ها را تقبل کند تا بار مالی را از دوش کارمندان برداریم.

وی ادامه داد: در این طرح با هزینه ی ۳۰ هزارتومان برای هر شخص پیکر سنجی انجام می شود و برای هر شخص با توجه به ناهنجاری های بدنی که دارد، حرکات اصلاحی طراحی می شود.بعد از گذشت دوماه از تمرینات اصلاحی پایه،پیکرسنجی دوباره انجام می شود تا حرکات اصلاحی دوباره برای فرد طراحی شوند.

کویری ادامه داد: اداره ها میتوانند با تقبل۳۰هزارتومان به ازای هر کارمند و ترقیب کارمندان به ورزش، اداره ای شاداب و پویا داشته باشند.

کد خبر 394014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.