فاجعه مرگبار قرص برنج برای خانواده بوشهری

واریز حقوق مهرماه بازنشستگان کشوری، هشدار رئیس پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری پیامکی در سایت دیوار، بارش شدید باران در استان‌های غربی، ثبت ۳۳۷ پرونده همسر آزاری در کهگیلویه و بویراحمد و فاجعه مرگبار قرص برنج برای خانواده بوشهری برخی از عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در آخرین دوشنبه مهرماه است.

به گزارش ایمنا، استنشاق گاز منتشر شده از قرص برنج در منزل یک خانواده دشتستانی، موجب بروز مسمومیت، مرگ یک تن و بستری شدن سایر اعضا در بیمارستان شد.

مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به جزئیات این خبر گفت: خانواده مذکور ابتدا به مرکز خدمات جامع سلامت شهر آبپخش از توابع شهرستان دشتستان مراجعه کرده و مورد معاینه و معالجه اولیه قرار گرفتند و بعد از بازگشت به منزل یک نوبت به مطب شخصی مراجعه کردند که با همان تشخیص به منزل مراجعت کردند و پس از بازگشت به منزل به علت وخامت حالشان به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شدند.

سید مجید حسینی افزود: متاسفانه این خانواده در اثر استنشاق بخارات قرص برنج مسموم شده بودند که پس از گرفتن آزمایش و پرس و جو از خانواده بیمار، این مسمومیت مسجل شد. همچنین در بازرسی کارشناسان بهداشت محیط از منزل این خانواده، وجود خشاب های قرص برنج مشاهده و تایید شد. دختر جوان -۱۷ ساله- این خانواده بر اثر شدت مسمومیت جان باخته و دختر دیگر نیز هم اکنون با وضعیت بحرانی در بخش ICU بستری است.

بارش شدید باران در استان‌های غربی کشور  

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش شدید باران در استان‌های آذربایجان غربی، غرب و جنوب آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه طی امروز (۲۹ مهرماه) خبر داد.

به گفته ضیاییان روز پنج‌شنبه ( ۲‌آبان‌ماه) با تضعیف سامانه بارشی، بارش در استان‌های واقع در شمال غرب کشور رخ می‌دهد که گاهی همراه با وقوع رعد و برق و وزش باد خواهد بود. طی این روز و به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر در برخی مناطق واقع در استان‌های غرب در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود.

کلاهبرداری پیامکی در سایت دیوار

سرهنگ مرتضوی رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی خبر داد و گفت : کلاهبرداران با رصد تبلیغات جدید در سایت دیوار اقدام به ارسال پیامک برای تبلیغ کننده می‌کنند و به بهانه پرداخت هزینه آگهی مشتریان را به درگاه جعلی هدایت و اطلاعات بانکی آن‌ها را سرقت می‌کنند.

 او افزود : مردم باید از هرگونه مراجعه به لینک‌ها و پیام‌های جعلی خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی همچنین به کلاهبرداری برای خرید سیم کارت‌های خط رند هم اشاره کرد و گفت کلاهبرداران با ارسال پیامک و پیشنهاد فروش خط رند مردم را به درگاه جعلی پرداخت هدایت کرده و با گرفتن اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب می‌کنند.

۹ میلیون ایرانی واجد شرایط کارت ملی دریافت نکرده‌اند

حمید درخشان‌نیا رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: کل واجدین شرایط کشور برای دریافت کارت ملی هوشمند ۶۲ میلیون نفر است که از این تعدا تاکنون ۵۳ میلیون ایرانی کارت ملی خود را دریافت و یا در مرحله صدور دارند و ۹ میلیون ایرانی هنوز اقدامی برای دریافت کارت ملی خود نکرده‌اند.

اعتبار کارت ملی سابق تمام شده است

معاون وزیر کشور در مورد پایان مهلت قانونی اعتبار کارت‌های ملی سابق تصریح کرد: دیگر کارت‌های ملی سابق معتبر نیستند و ادارات تنها با دریافت شناسنامه می‌توانند به این افراد خدمات ارائه کنند و باید هر چه سریعتر این افراد اطلاعات خود را در سامانه جمعیتی وارد کرده و نسبت به دریافت کارت اقدام کنند.

ثبت ۳۳۷ پرونده همسر آزاری در کهگیلویه و بویراحمد

کامروز امینی، مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی شش ماهه ابتدایی سال جاری، ۳۳۷ پرونده همسر آزاری در پزشکی قانونی استان تشکیل شده که این  آمار در مدت مشابه سال قبل، ۴۲۹ پرونده بود.

امینی با بیان اینکه آمار همسر آزاری در شش ماهه ابتدایی سال جاری کاهش ۲۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته است، اظهار کرد: ۳۲۸ پرونده در حوزه زنان و ۹ پرونده مربوط به مردان است.

امینی به صدور مجوزهای سقط درمانی در استان اشاره کرد و بیان داشت: ۶۲ پرونده طی شش ماهه ابتدایی سال جاری در حوزه سقط درمانی تشکیل شد و این آمار کاهش ۲۶ درصدی به نسبت ۸۴ مورد مدت مشابه سال قبل را دارد.

شناسایی بیش از ۳۰۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در لرستان

فاطمه زهرا توکلی مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: در اجرای طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل  ۳۴۱۱ کودک بازمانده از تحصیل استان را رصد کرده‌ایم.

توکلی اضافه کرد: دو مرکز حمایتی آموزشی خانواده و کودک کار در شهرستان خرم‌آباد برای ساماندهی کودکان و انجام حمایت‌های قانونی از آنان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: همچنین طرح شناسایی کودکان کار در سطح استان انجام دادیم و این مهم منجر به شناسایی ۵۴۴ کودک و برقراری مستمری برای ۲۱۷ کودک کار شد.

صدور سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی

محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در خصوص ارتقای جایگاه سند رسمی گفت: رئیس قوه قضاییه تأکید کرد که اسناد رسمی باید ساماندهی شوند، بر همین اساس طرحی از سوی سازمان ثبت اسناد تهیه و به مجلس ارسال شد که اگر این طرح تصویب شود بسیاری از مشکلات در رابطه با سند رسمی حل می‌شود.

دشتی اردکانی در رابطه با شایعات حذف قولنامه بیان کرد: طرحی برای حذف قولنامه و مشاوران املاک مطرح نشده است، بلکه طرح ساماندهی آن‌ها مطرح است.

ثبت بیش از ۱۵ میلیون سند رسمی در دفاتر ثبت اسناد کشور در سال ۹۷

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: سال گذشته ۱۵ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۴۷۳ سند در دفاتر ثبت اسناد ثبت شد که بیشتر اسناد ثبت شده وکالت، اسناد بی تعهد نامه بودند.

شهریه نیمسال نهم دانشجویان علم و صنعت حذف شد

براساس پیشنهاد معاونت آموزشی به ریاست دانشگاه علم و صنعت، در راستای رفع مشکلات اجرایی آموزشی و همچنین مساعدت دانشجویان حال حاضر دانشگاه از پرداخت شهریه نیمسال نهم معاف شدند. این پیشنهاد با موافقت ریاست دانشگاه از امسال اجرایی می‌شود.

پیش از این هیات امنای دانشگاه علم و صنعت دانشجویان این دانشگاه را از پرداخت شهریه نیمسال نهم در صورتی که عدم فارغ التحصیلی به دلیل برنامه ریزی دانشکده باشد، تصویب کرده بود.

حقوق مهرماه بازنشستگان کشوری امشب واریز می شود

معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری از واریز حقوق مهرماه بازنشستگان و موظفین این صندوق تا ساعت ۲۴ امشب (دوشنبه ۲۹ مهر ۹۸) خبر داد.

امین پورذاکری با اعلام این خبر گفت: با تلاش های صورت گرفته و هماهنگی خزانه کل و سازمان برنامه و بودجه کشور، حقوق بیش از یک میلیون و ۴۲۹ هزار نفر بازنشسته و موظف تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری تا ساعت ۲۴ امشب به حساب این عزیزان واریز شده و قابل برداشت خواهد بود.

زلزله‌ای با بزرگی ۵.۶ ریشتر هرمزگان را لرزاند

این زمین لرزه ظهر امروز در عمق ۱۰کیلومتری زمین حوالی کوخرد هرمزگان رخ داده است. آمار درستی از میزان خسارت های جانی و مالی در دست نیست.

منعی برای آموزش زبان‌های دیگر در آموزش‌وپرورش وجود ندارد

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در سال‌های اخیر روش تکیه‌بر قواعد و گرامر در آموزش زبان انگلیسی در مدارس با روش مبتنی بر چهار مهارت جایگزین شده است.

وی با اشاره به طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزشی همگانی کشور، اظهار کرد: این طرح به امضای ۵٧ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است و یک‌فوریتی است که هنوز به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است؛ بنابراین تا تصویب فاصله دارد و اگر در صحن علنی مجلس تصویب شود قانون خواهد بود و لازم‌الاجراست و البته نقدهای جدی بر این طرح از سوی متخصصان و صاحب‌نظران واردشده است.

نوید ادهم بابیان اینکه ازنظر شورای عالی آموزش‌وپرورش به‌عنوان مرجع قانون‌گذار منعی برای آموزش زبان‌های دیگر وجود ندارد، گفت: اگر تاکنون این اتفاق نیفتاده است باید بررسی شود. همان‌طور که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش کانون زبان که وابسته به آموزش‌وپرورش است، ظرفیت برای آموزش زبان‌های دیگر وجود دارد و اگر در آنجا هم‌کلاس زبان‌های دیگر تکمیل نمی‌شود باید دلیل آن جستجو و بررسی شود.

کد خبر 394010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.