پناهگاهی از بطری‌های بازیافتی

گروهی از معماران اهل کلانشهر لندن از بطری‌های بازیافتی پناهگاهی اضطراری و دائمی احداث کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پناهگاه جدید که به شکل یک هرم زیبا است تقریبا به طور کامل از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی ساخته شده است و به چهارچوبی از جنس بامبو نصب گردیده است. هرم پلاستیکی لندن می‌تواند گواهی بر این واقعیت باشد که چگونه می‌توان با صرف کم‌ترین هزینه و زحمت، به کمک ماده‌ای به ظاهر بلااستفاده، به اقتصاد چرخه‌ای یک شهر یا کشور کمک کرد.

معماران در ساخت پناهگاه اضطراری لندن از مواد سبک و کم هزینه بهره گرفته‌اند تا بتوانند در صورت نیاز آن را به تمام نقاط جهان منتقل کنند. بطری‌های بازیافتی که دیواره هرم را تشکیل می‌دهد، از گیاهان خشک پر شده است تا فضای داخلی را از دید افرادی که دربیرون از هرم قرار دارند، پنهان نگه دارد. علاوه براین، معماران بطری‌های کف هرم پلاستیکی را با ماسه پر کرده‌اند تا باعث سنگینی سازه شوند و از حرکت آن به اطراف جلوگیری کنند. در اطراف چهارچوب ساخته شده از بامبو نیز از بطری‌های خالی استفاده شده است.

نمای بیرونی پناهگاه اضطراری لندن نیز با مهارت تمام طراحی شده است. یک در ورودی مثلثی در قسمت جلویی سازه تعبیه شده است که همانند بال پرندگان به سمت بالا باز می‌شود. فضای داخلی سازه، به لطف بطری‌های پر شده از گیاهان خشک از اشعه‌های خورشید در امان مانده است.

یک فانوس کوچک ساخته شده از یک بطری‌ پلاستیکی نیز فضای داخلی را روشن نگه می‌دارد که این فانوس انرژی خود را از طریق پانل‌های خورشیدی تعبیه شده بر دیواره پناهگاه اضطراری تامین می‌کند.

مهم‌ترین انگیزه معماران برای احداث پناهگاه اضطراری ساخته شده از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی برانگیختن مردم در سراسر جهان، به خصوص طراحان و معماران برای یافتن راه‌حل‌هایی در جهت استفاده از مواد بازیافتی بود.  

کد خبر 394004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.