سازمان حج ودیعه‌گذاران را فراخواند

سازمان حج و زیارت با صدور فراخوان از تمام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع دعوت کرد برای تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، در فراخوان سازمان حج و زیارت آمده است: از تمام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع دعوت می‌شود با مراجعه به سامانه رزرو حج به نشانی reserve.haj.ir برای تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

ودیعه‌گذاران حج تمتع می‌توانند شخصا به این سامانه مراجعه کنند و یا از طریق دفاتر خدمات زیارتی دارای مجوز از سازمان حج و زیارت با پرداخت مبلغ ۵۰هزار ریال (پنج‌هزار تومان) نسبت به تکمیل اطلاعات فردی خود اقدام کنند.

هدف از این فراخوان آن است که ودیعه‌گذاران حج تمتع اطلاعات شخصی خود را در این سامانه تکمیل، اصلاح و به‌روزرسانی کنند تا ضمن ساماندهی کلی اولویت‌های باقی‌مانده در نوبت تشرف به حج، برقراری ارتباطات بعدی سازمان حج و زیارت با ودیعه‌گذاران، اطلاع‌رسانی درباره اولویت‌ها، برنامه‌های آموزشی و توجیهی و ... امکان‌پذیر شود.

سازمان حج و زیارت تاکید کرده است: این فراخوان به معنی اعلام اولویت‌های حج سال آینده نبوده و اولویت‌های تشرف به حج سال ۱۳۹۹ به تناسب سهمیه تعیین‌شده از سوی کشور میزبان و به ترتیب و بر اساس زمان ثبت نام زائران در بانک عامل در بازه زمانی مناسب اعلام خواهد شد.

ایران و عربستان هنوز درباره سهمیه حج ۱۳۹۹ توافق نکرده‌اند.

طبق توافق سال گذشته، سهمیه حج ۹۸ برای ایران ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده بود که همزمان با آغاز حج، عربستان با اختصاص دوهزار سهمیه اضافه دیگر برای ایران موافقت کرد و مجموعا ۸۸ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی به حج تمتع مشرف شدند.

کد خبر 393999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.