مشارکت مردم و همراهی تمام دستگاه‌ها برای توسعه شهر

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در صدد است تا تمامی نقاط شهر از مزایای پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای برخوردار شود و در راستای توسعه شهر، مشارکت مردم و همدلی و همراهی تمامی دستگاه‌ها نیاز است.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مهم ترین سیاست‌های مدیریت شهری در جهت تحقق طرح های توسعه شهری، اجرای پروژه‌های عمرانی و ترافیکی همسو با نیاز شهروندان است چراکه هر پروژه عمرانی به مرور زمان هویت شهر را می سازد و همواره در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: توجه به لحاظ کردن میزان نیاز شهروندان در پروژه ها، موضوعی مهم در طراحی آنها خواهد بود. نگاه شهرداری اصفهان نیز بر این است که تمامی نقاط شهر از مزایای پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای برخوردار شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان افزود: برای دستیابی به این مهم، مشارکت مردم و همدلی و همراهی تمامی دستگاه‌ها در راستای توسعه شهر مورد نیاز است.

وی ادامه داد: امروزه با توجه به گسترش شهرها و افزایش وسایل نقلیه و به منظور کاهش گره‌های ترافیکی، ساخت تقاطع‌های غیر همسطح امری ضروری است و یکی از شرایط احداث آن‌ها به صورت بهینه، توجه به حریم موجود، حجم ورودی به تقاطع و نحوه توزیع آن است.

قاسمی خاطرنشان کرد: انجام تقاطع‌های غیرهمسطح و نحوه عملکرد آنها نه تنها در کاهش ترافیک شهری و آلودگی محیط زیست نقش مؤثری دارد بلکه در حل مشکلات ترافیکی، کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش سرعت و کاهش زمان سفر و نیز کاهش مصرف سوخت خودروها بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به احداث پنج پل غیر همسطح نصف جهان، گفت: این پروژه بزرگ که طول پل شماره یک آن ۴۹۵ متر و همچنین طول پل‌های شماره دو، سه و چهار ۵۰۰ متر و پل پنجم آن ۱۳۰ متر خواهد بود، دارای ارتفاعی حدود ۱۴ متر تا منهای هفت متر پیش‌بینی شده که در چهار سطح اجرا می‌شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۳۲ درصدی پروژه نقاطع غیرهمسطح نصف جهان خبر داد و افزود: این پروژه یکی از ضروریات منطقه ۱۵ و در واقع از تقاطع‌های مهم و بزرگ حلقه حفاظتی شهر اصفهان است و به لحاظ اینکه در ورودی شرق شهر اصفهان در حال احداث استدر افزایش ایمنی، رفع و کاهش تصادفات جاده‌ای و همچنین زیبایی چشم‌انداز و منظر ورودی شهر تاریخی اصفهان تاثیر زیادی خواهد داشت.

کد خبر 393992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.