پیشرفت ۶۲ درصدی پروژه ادامه بلوار فرزانگان/بهره برداری تا پایان سال جاری

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرفت ۶۲درصدی پروژه ادامه بلوار فرزانگان خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این پروژه تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: افزایش جمعیت و افزایش وسایط نقلیه، حمل و نقل درون شهری و نیاز مبرم به انتقال از نقطه‌ای به نقطه دیگر منجر به افزایش ترافیک در گوشه گوشه شهر اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه ترافیک سنگین بلوار فرزانگان، سه راه نقشینه و چهارراه عاشق اصفهانی از معضلاتی است که شهروندان اصفهانی با آن درگیر هستند، افزود: منطقه ۱۴ از لحاظ جمعیتی یکی از  مناطق پرجمعیت در بین مناطق ۱۵ گانه به شمار می‌رود که دارای ۱۲ محله است.  

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: احداث ادامه بلوار فرزانگان در قالب خیابانی جدید که به بزرگراه شهید اردستانی متصل می‌شود راهکار مدیریت شهر برای رفع مشکل منطقه ۱۴ است که با اهدافی همچون دسترسی وسایط نقلیه سبک و سنگین از بلوار فرزانگان به بزرگراه شهید اردستانی، کاهش ترافیک در محور بلوار بعثت و عاشق اصفهانی، افزایش ایمنی، کاهش آلودگی هوا، خطرات و تصادفات جاده‌ای در حال احداث است.

وی تصریح کرد: پروژه احداث ادامه بلوار فرزانگان از تیرماه سال ۹۷ در منطقه ۱۴ آغاز شده و تاکنون ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مظفر مساحت کل پروژه را ۱۵۸۴۰۰ مترمربع عنوان کرد و گفت: کل مسیر احداث بلوار نیاز به آزادسازی داشته و عملیات عمرانی آن شامل تعریض میدان فرزانگان، میدان ورزش، میدان امید و بلوار فرزانگان است؛ همچنین فضای سبز در این پروژه به مساحت ۳۵ هزارمترمربع اجرا خواهد شد.

وی هزینه اجرایی این پروژه را در حدود ۱۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این پروژه تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در ادامه این پروژه بخش‌هایی از حلقه حفاظتی نیز در دست اجرا است که به پروژه تقاطع غیر همسطح آفتاب (تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی) در منطقه ۱۰ و ۱۴ متصل می‌شود که این پروژه نیز با پیشرفت ۵۴ درصدی با ۴۹۰۰ متر مربع پل سازی در فضایی به مساحت ۲۱۰ هزار مترمربع در دست اقدام است.

کد خبر 393978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.