جشنواره تئاتر استان اصفهان در ۴روز برگزار می شود

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، از اضافه شدن یک روز به مدت اجرایی جشنواره تئاتر این استان به منظور جبران کمبود سالن‌های نمایشی خبر داد.

محمدعلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا،‌ با اشاره به نمایش‌های راه‌یافته به سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اصفهان اظهار کرد: بعد از آنکه در تابستان فراخوان جشنواره اعلام شد و ۳۰ گروه، برای حضور در سی‌ و یکمین جشنواره تئاتر استان اعلام آمادگی کردند، آثار ارسال شده به دو روش تماشای فیلم اثر و بازبینی حضوری، مورد داوری قرار گرفتند که در نهایت ۱۰ اثر از شهرستان‌های اصفهان، شاهین شهر، نجف آباد، کاشان و گلپایگان به بخش اصلی جشنواره راه یافتند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه بازبینی آثار از ۱۳ تا ۱۸ مهرماه انجام شد، ادامه داد: حسن کریمی، پیمان کریمی و حمید شهرانی بازبینی آثار ارسالی را بر عهده داشتند.

وی با اشاره به اینکه مجموع ۱۰ نمایش به اتفاق آرای بازبینان برای حضور در بخش مسابقه و یک نمایش برای شرکت در بخش جنبی در سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اصفهان انتخاب شد، تصریح کرد: نمایش «مه لقا» به کارگردانی احمد شکرانه از نجف آباد، «شصت» به کارگردانی هومن حیدری از شاهین شهر، «سالمرگی» اثر پویان عطایی از اصفهان، «چایی راند آخر» به کارگردانی مسعود نریمانی از اصفهان، «شرق دور شرق نزدیک» اثر احسان جانمی از اصفهان، «تاریخ مردم کوچه بازار فرانسه در قرن ۱۸» از مهدی رضایی از کاشان، «گراز» به کارگردانی هادی عسگری از شاهین شهر، «خانه» اثر عماد قلی پور از اصفهان، «کُلاغ‌ها» اثر سعید محسنی از اصفهان، «سبوط» به کارگردانی امید نیاز از اصفهان(مشروط) در بخش اصلی و «گناه بر ضد روایت یک نویسنده» به کارگردانی رامین علیزاده از گلپایگان در بخش جنبی سی‌ویکمین جشنواره تئاتر استان اصفهان حضور دارند.

جعفری خاطرنشان کرد: سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اصفهان از ۲۰ تا ۲۴ آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان و سالن ماه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پاسخ به این پرسش که با توجه به قابل استفاده نبودن مجموعه تالار هنر و کمبود سالن‌های تئاتر چه تدبیری در امر اجرای نمایش‌ها در طول جشنواره دیده شده است، گفت:‌ با توجه به محدودیت و کمبود سالن ناچار شدیم مدت برگزاری جشنواره را یک روز افزایش دهیم تا در مدت چهار روز جشنواره برگزار شود.

وی در رابطه با اعلام اسامی هیئت داوران گفت: اسامی هئیت داوران هنوز قطعی نشده و ممکن است تغییراتی جزیی داشته باشد که در مراحل بعد لیست نهایی هیئت داوران اعلام خواهد شد.

جعفری در پاسخ به این پرسش که در رابطه با استعفای یکی از اعضای انجمن نمایش که دیروز استعفانامه خود را به انجمن داده است،‌ چه تصمیمی اتخاذ شده، گفت:‌ هنوز استعفای ایشان به دست ما نرسیده است. درواقع باید این موضوع در شورای انجمن نمایش مطرح شود و بعد از آنکه در انجمن جلسه‌ای تشکیل شد و درخواست مورد بررسی قرار گرفت،‌ نتیجه به ما اعلام خواهد شد.

کد خبر 393973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.