۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
بهترین گوشی هوشمند کدام است؟

با معرفی وان‌پلاس ۷ تی پرو و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ آن، رقابت دنیای گوشی‌های هوشمند وارد مرحله‌ جدیدی شده است، اما بهترین گوشی هوشمند از نظر شما کدام است؟

به گزارش ایمنا، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی هرساله دو محصول با قابلیت‌های درخورتوجه، معرفی و به بازار عرضه می‌کنند. وان‌پلاس نیز با پیروی از این خط ‌مشی، نسخه‌ بهبودیافته‌ پرچم‌دار خود را با قراردادن حرف "تی" درکنار نام آن معرفی کرد. وان‌پلاس ۷ تی و ۷ تی پرو با بهبودهای نه‌ چندان گسترده برای رقابت با پرچم‌داران نیمه‌ دوم سال میلادی وارد بازار خواهد شد. در ادامه به معرفی مشخصات بهترین گوشی های هوشمند می‌پردازیم:

وان‌پلاس ۷ تی پرو

استفاده از واژه‌ پرو به ‌تازگی به ترند گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار تبدیل شده و وان‌پلاس نیز برای نام‌گذاری پرچم‌دار خود از آن بهره برده است. طراحی و نمایشگر این گوشی تفاوتی با نسخه‌ پیشین خود ندارد که این موضوع به ‌معنای حذف بریدگی نمایشگر و انتقال دوربین سلفی به مکانیزم پاپ‌آپ است.

نمایشگر Fluid AMOLED با ابعاد ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن ۳۱۲۰*۱۴۴۰ و نرخ‌ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی تصویر نیز تفاوتی با گوشی وان‌پلاس ۷ پرو ندارد. همچنین در بخش طراحی، دوربین‌های اصلی اکنون به‌ صورت عمودی و در بخش میانی گوشی قرار گرفته است.

آیفون ۱۱ پرو مکس

آیفون برخلاف رقبای اندرویدی‌ خود سالانه با برگزاری یک رویداد، گوشی‌های هوشمند جدید را معرفی می‌کند؛ آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس از همان زبان طراحی نسل پیشین خود بهره می‌برد. البته این موضوع به ‌معنای تغییر اندک آن‌ها نیست و غول دنیای فناوری گوشی‌های هوشمند خود را از درون کاملا متحول کرده است.

گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس از نمایشگر ۶.۵ اینچی کاملا جدیدی بهره می‌برد که اپل آن را Retina XDR OLED‌ می‌نامد. این نمایشگر با پشتیبانی از محتوای HDR۱۰ قابلیت افزایش روشنایی تا ۱۲۰۰ نیت و درعین‌ حال ۱۵ درصد بهره‌وری انرژی بیشتر را دارد. پردازنده‌ جدید A۱۳ بایونیک نیز با بهبودهای گسترده در بخش توان پردازشی و میزان مصرف انرژی، همچنان نام اپل را در صدر توانمندترین تولیدکننده‌ پردازنده‌های موبایل در جهان نگه داشته است.

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس

سامسونگ نیز طبق سنت هرساله‌ خود، چندی پیش نسل جدید گلکسی نوت را معرفی کرد. بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ گوشی در جهان امسال برای اولین‌بار دو نسخه‌ از نوت را روانه‌ بازار کرد. گلکسی نوت ۱۰ پلاس از نمایشگر Super AMOLED با ابعاد ۶/۸ اینچی با رزولوشن ۳۰۴۰*۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد که سامسونگ آن را Cinematic Infinity می‌نامد.

حسگر ToF موسوم به DepthVision‌ برای جمع‌آوری اطلاعات عمق تصویر نیز مجموعه‌ دوربین را همراهی می‌کند. پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۵۵ یا اکسینوس ۹۸۲۵ درکنار ۱۲ گیگابایت حافظه‌ رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی، باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی و قلم اس پن دیگر مشخصات فنی این گوشی سامسونگ است.

هواوی میت ۳۰ پرو

هواوی نیز چندی پیش نسل جدید میت را با قابلیت‌های متعددی معرفی کرد؛میت ۳۰ پرو از نمایشگر آبشاری ۶.۵۳ اینچ با پنل فلکس OLED استفاده می‌کند که هواوی آن را "هورایزن دیسپلی" نامیده است. در طرفین نمایشگر میت ۳۰ پرو، هیچ‌ حاشیه‌ و کلیدی دیده نمی‌شود و این موضوع جذابیت خاصی به گوشی داده است.

گوشی هواوی میت ۳۰ پرو برای پردازش وظایف، از تراشه‌ قدرتمند کرین ۹۹۰ استفاده می‌کند و این به‌ معنای تجهیز به فناوری ۵G است. نکته‌ جالب،‌ مقایسه سرعت اینترنت این گوشی با نسخه‌ ۵G گلکسی نوت ۱۰ پلاس است که هواوی از سرعت ۵۰ درصد بیشتر گوشی‌ خود در مقایسه با پرچم‌دار کره‌ای خبر می‌دهد.

شیائومی می ۹ پرو

شیائومی نیز برای عقب‌نماندن از رقبای خود، چندی پیش نسخه‌ بهبودیافته‌ می ۹ را معرفی و به بازار عرضه کرد. گوشی شیائومی می ۹ پرو از نمایشگر +FHD با پنل سوپر AMOLED و اندازه‌ ۶.۳۹ اینچ بهره می‌گیرد. می ۹ پرو همانند رقبای خود در نسخه‌ خاص به مودم ۵G نیز مجهز شده است.

می ۹ پرو در پنل پشتی‌ خود از همان چینش دوربین می ۹ بهره می‌برد که به‌ معنای حسگر ۴۸ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی درکنار حسگر ۱۶ مگاپیکسلی و لنز فوق‌عریض و نمونه‌ ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو است.

منبع: زومیت

کد خبر 393968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.