زوج‌ها توان پرداخت اقساط وام ازدواج را ندارند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: افزایش وام و تسهیلات ازدواج کمکی به افزایش ازدواج نکرده و باید به دنبال راهکارهای دیگری چون ایجاد اشتغال ایمن، مسکن ارزان و تغییر نگرش جوانان به ازدواج باشیم.

رامین نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وام‌های ازدواج تخصیص یافته به جوانان، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای به صفر رساندن مشکلات وام ازدواج تاکنون داشته است و در این دولت پرداخت تسهیلات ازدواج نسبت به سال ۹۲ ده برابر شده است.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده که افزایش وام و تسهیلات ازدواج کمکی به افزایش ازدواج نکرده است، افزود: سال گذشته و امسال با وجود افزایش چشمگیر وام ازدواج در واقعه ثبت ازدواج افزایشی نداشته و حتی با کاهش روبه‌رو بوده‌ایم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: آمارها  نشان می‌دهد افزایش ازدواج نیازمند راهکارهای دیگر از جمله اشتغال ایمن، مسکن ارزان همچنین فعالیت فرهنگی و تغییر نگرش جوانان به مقوله ازدواج است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین امسال ۳۰ میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: این تسهیلات با دوره بازپرداخت پنج ساله و یک ضامن معتبر و سفته واگذار می‌شود و نرخ کارمزد تسهیلات آن چهار درصد تعیین شده است.

نعیمی با بیان اینکه به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می‌گیرد، گفت: متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از تاریخ وقوع عقد، به مدت ۲ سال (۲۴ ماه)، مهلت ثبت‌نام جهت استفاده از تسهیلات ازدواج را دارند.

وی با بیان اینکه در بسیاری موارد پرداخت اقساط در توان زوج‌های جوان نیست، افزود: بسیاری از متقاضیان وام ازدواج به بانک مراجعه می‌کنند و درخواست رقم وام کمتری دارند چرا که قادر به پرداخت اقساط و باز پرداخت وام نیستند چرا که اقساط مربوط به وام ۳۰ میلیونی ازدواج تا یک میلیون تومان می‌رسد که جوانان متاسفانه توان پرداخت این مبلغ را ندارند.

زوج‌ها بدهکاران بانکی شده‌اند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با تاکید بر اینکه با افزایش وام ازدواج عملا جوانان را به بدهکار بانکی تبدیل می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در استان اصفهان در شش ماه اول سال جاری ۲۴ هزار و ۴۳ نفر موفق به دریافت وام ازدواج شده‌اند که این تعداد نزدیک به ۷۸ درصد کل متقاضیان تسهیلات ازدواج را شامل می‌شود و این آمار در مدت مشابه سال قبل معادل ۳۰ هزار و ۸۴۰ نفر بوده که تقریبا ۷۴ درصد افراد را دربر گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه کمک به ساخت مسکن برای زوجین از طریق مجمع خیرین ازدواج راهی مناسب برای حل این مشکلات زوجین است، افزود: پیگیری این مسئله از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان است و با تشکیل مجمع خیرین ازدواج فعالیت‌های ساخت و ساز خیرین روند آسانتری خواهد داشت.

نعیمی با بیان اینکه پیگیری و رصد پرداخت تسهیلات وام ازدواج از وظایف اداره کل ورزش و جوانان استان است، تصریح کرد: بدین منظور به صورت شش ماه یکبار جلسه مشترک کارشناسی با شورای هماهنگی امور بانکی استان به منظور بررسی و رفع موانع تسهیلات مذکور برگزار می‌شود تا زمینه تسریع در پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل در استان فراهم شود.

کد خبر 393965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.