افتتاح کلینیک فضای سبز در پارک ایثارگران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: به زودی کلینیک فضای سبز در پارک ایثارگران جنب خانه هنرمندان راه‌اندازی می‌شود.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در کلینیک فضای سبز پارک ایثارگران خدماتی همچون توصیه‌های تغذیه‌ای برای گیاهان، معرفی و عرضه انوع گونه‌های گیاهی مقاوم به کم‌آبی، فروش لوازم تراریوم و آماده‌سازی رایگان، عرضه انواع کاکتوس و ساکولنت، مشاوره رایگان در خصوص نگهداری گل‌ها و گیاهان در خانه، آموزش گل‌کاری و تعویض گلدان به کودکان به شهروندان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلینیک تخصصی گیاه پزشکی سازمان پارک‌ها و فضای سبز با هدف شناسایی آفات و بیماری‌های موجود در گیاهان و درمان آنها در بوستان ملت راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: در این کلینیک انواع تجهیزات آزمایشگاهی برای بررسی آفات و بیماری‌های گیاهان وجود دارد و تمام خدمات آن به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم مراجعات متعددی برای دریافت مشاوره درباره آفات و بیماری‌های گیاهی به ویژه در زمینه گیاهان خانگی به کلینیک تخصصی گیاه پزشکی دارند و این مرکز با خدماتی که به صورت تخصصی و رایگان ارائه می‌کند پاسخگوی نیازهای شهروندان است.

مرتضایی‌نژاد با اشاره به ایجاد فضای سبز عمودی در شهر، خاطرنشان کرد: فضای سبز عمودی یا باغ بام به معنای ایجاد فضاهای سبز در بام تمام مناطق یکی از اولویت‌های این سازمان است و در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم برای این دیوارها هستیم زیرا نمونه‌های انجام شده با استفاده از گونه‌های گیاهی لوکس و پر نیاز آبی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا مکاتباتی با معاونت شهرسازی انجام شده که در مورد الزامات شهرسازی بعضی از آپارتمان‌سازی‌ها و برج‌ها موضوع سبزکردن بام‌ها انجام شود.

دانلود

کد خبر 393955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.