باغ‌های قم در خطر نابودی/تشکیل اکیپ‌های زنده‌گیری سگ‌

در این بسته خبری از ضرورت توسعه خطوط انتقال برق زیرزمینی تهران تا پاکسازی و لایروبی مسیل‌ها و کانال‌های شهر آبسرد و مهاجرت معکوس در سمیرم را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

تشکیل ستاد بحران شهرداری زرند

محمدرضا مهدلو، شهردار زرند گفت: به دلیل همکاری و تعامل با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط و ایجاد شرایط ایمن و مناسب برای شهروندان ستاد بحران تشکیل شده است.

تنها ۶۱ باغ سبز در قم باقی مانده است

پیام جوادیان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: ۷۱ باغ در حریم شهری قم شناسایی شده و برای هر کدام شناسنامه‌ای تهیه شده که ۶۱ باغ به صورت سبز و ۱۰ باغ هم به صورت خشک شده است.

پلاستیک در صدر زباله تهرانی‌ها

سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط ریست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن تشریح مراحل تدوین طرح جامع پسماند تهران گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طرح جامع پسماند تهران اردیبهشت ماه سال آینده از سوی شهرداری به شورای شهر ارائه خواهد شد.

روز اراک نقطه عطفی برای همگرایی

محمد کریم شفیعی، شهردار اراک گفت: با وجود نظر مثبت شهرداری بر جمع‌آوری سرعت کاه‌های غیراستاندارد، برخی دستگاه‌ها اجازه اینکار را ندادند، در واقع افراد فاقد دانش ترافیک صاحب اختیار شده‌اند.

راه‌اندازی اکیپ‌های زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب

محمد رضا قربانیان، معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز از راه اندازی اکیپ‌های زنده گیری سگ‌های بلاصاحب و تجهیز این اکیب‌ها به پیستول بیهوشی در مناطق دهگانه شهرداری تبریز خبر داد.

نیاز مبرم شهر تهران به توسعه خطوط انتقال برق زیر زمینی

غلامرضا خوش خلق، مدیر عامل برق منطقه ای تهران گفت: برای اینکه بتوانیم خطوط انتقال برق را در شهری مانند تهران که رشد قابل توجهی نسبت به بقیه کشور داشته به صورت زیر زمینی توسعه دهیم نیاز به فضا داریم که این فضا می‌تواند از سوی شهرداری‌ها تامین شود.

مهاجرت در سمیرم معکوس شده است

مهدی جمالی نژاد، معاون امور عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: سمیرم یکی از شهرستان‌هایی است که در سال‌های گذشته نرخ مهاجرت بالایی داشته، اما با اقدامات انجام شده نرخ مهاجرت کمتر شده و حتی مهاجرت معکوس هم اتفاق افتاده است.

پاکسازی و لایه‌روبی مسیل‌ها و کانال‌های شهر آبسرد

به منظور جمع آوری آب‌های سطحی وجلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه، کلیه مسیل‌ها و کانال توسط شهرداری آبسرد لایروبی و پاکسازی شد.

ساخت پارک دوچرخه‌ها در یزد

محمد صفدرپور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد، از آغاز ساخت پارک دوچرخه‌ها خبر داد.

نظافت شهر باید فرهنگ‌سازی شود

حسین کارگر، مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: باتوجه به پیام‌های شهروندان در سامانه ۱۳۷ پیگیری پاسخ‌دهی به پیام‌ها و بازخورد آن در اولویت اقدامات این منطقه قرار دارد.

کد خبر 393954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.