حمام سیار برای افراد بی‌خانمان

یکی از سازمان‌های غیرانتفاعی سان‌فرانسیسکو اتوبوسی قدیمی را به حمام عمومی سیار برای استفاده افراد بی‌خانمان این شهر تبدیل کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از مردم سان‌فرانسیسکو، شهری در کالیفرنیا، بدون مسکن هستند. اعضای یکی از سازمان‌های غیرانتفاعی این شهر با برگزاری جلسه‌ای به این نتیجه رسیدند که تمام مردم دنیا حق پاکیزه بودن دارند و با این باور که بهداشت به مردم حس بزرگی و غرور می‌بخشد تصمیم گرفتند از خلاقیت خود برای کمک به افرادی که به خدمات بهداشتی دسترسی ندارند، بهره گیرند.

اعضای سازمان غیرانتفاعی در اولین اقدام خود یکی از اتوبوس‌های قدیمی و از کار افتاده سانفرانسیسکو را به یک مجموعه سرویس بهداشتی تبدیل کردند که تمام امکانات لازم را دارد. یکی از مهم‌ترین اثرات حمام سیار این مجموعه بر افراد بدون مسکن این بود که با انگیزه دوش گرفتن، صبح‌ها زود از خواب بیدار می‌شدند. علاوه‌براین، هر فرد موظف بود پس از دوش گرفتن، حمام را به خوبی تمیز کند و در پایان روز، حمام به طور کامل تمیز می‌شد.

جالب است بدانید که از مواد شوینده شیمیایی در نظافت حمام سیار بکار برده نشد و مواد ضدعفونی کننده کاملا گیاهی بود که علاوه بر قدرت از بین بردن ۹۹.۹ درصد از باکتری‌ها، هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کرد. مواد بکار برده شده برای شستشو همچنین آب استفاده شده را ضدعفونی می‌کرد.  همان‌طور که انتظار می‌رفت، تقاضا برای ساخت تعداد بیشتری از این حمام‌های سیار در شهر سانفرانسیسکو و همچنین سایر شهرهای جهان، نظیر سیدنی و کوالالامپور، افزایش یافت و مسئولان در بسیاری از شهرها اقدام به ساخت حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی برای افراد بی‌خانمان کردند.

کد خبر 393952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.