تفریحگاهی شبیه به یک کشتی عظیم در چین

در یکی  از سواحل ژونگشان، شهری  واقع در استان گوانگ دونگ در مرکز جمهوری خلق چین، با الهام از محیط اطراف رودخانه "شی" تفرجگاهی بسیار مجلل به شکل یک کشتی عظیم احداث شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران شرکت یو ان استودیو، یک شرکت معماری هلندی، برای تکمیل پروژه‌ای عظیم در شهر ژونگشان، تفرجگاهی بسیار باشکوه احداث کرده‌اند که در میان دیگر سازه‌های پروژه خودنمایی می‌کند. پروژه عظیم ژونگشان فضایی برابر با ۵۰ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است و شامل یک ساختمان خدمات، ویلاهای مسکونی گران‌قیمت و زیرساخت‌هایی نظیر پل‌ها، جاده‌ها و سدهای متعدد است. در اطراف تفرجگاه جدید مسیرهایی موجدار ساخته شده است تا به آن نمایی زیبا و شبیه به یک کشتی باشکوه ببخشد.

تفرجگاه جدید ژونگشان، که اولین تفرجگاه دارای بندر خصوصی مهاجرت در چین است، یک جایگاه سرپوشیده را در قلب خود دربرگرفته است که این جایگاه از مسیرهای مختلف به چشم‌اندازهای بی‌نظیر آب‌های "رود شی" اشراف دارد. یک پل بسیار بزرگ، شبیه به یک ساقه درخت، قسمت پشتی فضای سرپوشیده تفرجگاه را به ساختمان‌های دیگر متصل کرده است.

معماران درطراحی چشم‌اندازهای اطراف تفرجگاه جدید ژونگشان به طور کامل از چشم‌اندازهای محیط اطراف الهام گرفته‌اند و سعی کرده‌اند فضاهایی ایجاد کنند که بازدیدکنندگان را در تماشای "رود شی" که به سمت شهرک زیبای شنوان جاری است،  یاری کند. حتی افرادی که خارج از تفرجگاه هستند و برای ورود به آن هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، می‌توانند بدون ایجاد هیچ‌گونه مزاحمتی برای کاربران و ساکنان سازه، از چشم‌اندازهای خارق‌العاده آن بهره‌مند شوند.

فضاهای قیف‌مانند بسیار بزرگی که در داخل ساختمان ایجاد شده است به آن نمایی شبیه به یک مجسمه زیبا و منحنی شکل بخشیده است. این فضاها که به بیرون از خانه امتداد یافته است و سر آن در فضای باز قرار گرفته شده است، نور طبیعی را به داخل ساختمان هدایت می‌کند وهمچنین باعث تهویه هوای داخلی و خنک نگه‌داشتن آن می‌شود.

 معماران از چوب برای ایجاد فضاهای داخلی و از پنل‌های آلومینیومی به رنگ برنز برای نمای خارجی آن بهره گرفته‌اند. پوشش شیشه‌ای دورتادور ساختمان و آیینه‌کاری پشت‌بام و بالکن‌ها تلقیدی از بازتاب نورخورشید از سطح آب‌های اطراف است.

کد خبر 393950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.