خسارت ۱۲۰ واحد مسکونی در سیل سمیرم/بازسازی آغاز شد

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اصفهان گفت: در سیل فروردین امسال منازل مسکونی ۱۲۰ خانوار سمیرمی دچار خسارت شد که تاکنون عملیات بازسازی و ساخت ۹۶ واحد مسکونی مددجویی شروع‌ شده است.

عباسعلی زارعان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت خانواده‌های سیل زده از سیل فروردین ۹۸ اظهار کرد: ۱۲۰ خانوار از نیازمندان و مددجویان سمیرمی در سیل فروردین امسال دچار خسارت‌های اساسی شدند و از زمان وقوع این حادثه طبیعی تمام امکانات کمیته امداد استان در سمیرم برای سامان دادن مجدد به زندگی این نیازمندان به کار گرفته شد.

وی در خصوص کمک‌های انجام شده افزود: در روند بازسازی و احداث واحدهای مسکونی تخریب شده مددجویان با انجمن خیریه مسکن‌ساز مهر تفاهم‌نامه همکاری امضا شد که بر اساس آن این خیریه یک میلیارد تومان به ساخت منازل مسکونی این نیازمندان کمک می‌کند.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اصفهان در تشریح عملیات بازسازی منازل مددجویان سیل‌زده تصریح کرد:  تاکنون عملیات بازسازی و ساخت ۹۶ واحد مسکونی مددجویی شروع‌ شده است همچنین به هر خانوار ۱۷ میلیون تومان کمک بلاعوض از محل اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه و ۲ تن سیمان از محل عنایات مقام معظم رهبری پرداخت‌ شده است و مابقی هزینه‌های مربوط به ساخت نیز با کمک خیران و نیکوکاران تأمین خواهد شد.

وی در خصوص کمک‌های کمیته امداد در تامین مایحتاج زندگی مددجویان گفت: علاوه بر بازسازی و احداث منازل مددجویی آسیب‌دیده تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان لوازم ضروری زندگی نیز به این خانوارهای سیل زده در منطقه سمیرم اهدا شده است.

کد خبر 393946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.