نمایش «اسرار دریاچه» در اصفهان

مستند «اسرار دریاچه» با حضور کارگردان روز دوشنبه ۲۹ مهر در اصفهان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مستند «اسرار دریاچه» به کارگردانی آرمین ایثاریان روز دوشنبه ۲۹ مهر ساعت ۱۷ در پردیس سیتی سنتر اصفهان نمایش داده می‌شود. همچنین پس از پخش فیلم، نشست نقد و بررسی این فیلم با حضور کارگردان برگزار می‌شود.

مستند «اسرار دریاچه» ساخته بلند آرمین ایثاریان به معرفی منطقه باستانی تخت سلیمان می‌پردازد.  در خلاصه این مستند امده است: در منطقه باستانی تخت سلیمان با بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت که در استان آذربایجان غربی قرار دارد، دریاچه‌ای عمیق با داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری در باره گنج‌های سلسله‌های مختلف تاریخی هست که به‌خاطر سمی بودن آب ِآن و قرارگیری در ارتفاع، تاکنون دست‌نیافتنی بوده و هیچ‌کس به اعماق آن نرسیده بود. این فیلم اکتشاف-پژوهشی به معرفی منطقه باستانی تخت سلیمان و مراحل اکتشاف اعماق تاریک و رمزآلود دریاچه تخت سلیمان می‎پردازد».

به گزارش ایمنا، مستند «اسرار دریاچه» اولین بار در دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش درآمد و موفق شد در این رویداد سینمایی، جوایز بهترین فیلمبرداری، بهترین تحقیق و پژوهش و تندیس «هنر و تجربه» را از آن خود کند. آرمین ایثاریان کارگردان، تهیه‌کننده و پژوهش‌گر این فیلم از سال ۱۳۷۷ با کارگردانی فیلم‌های کوتاهی چون «رستگاری»، «گم شده»، «صنم خانم»، «آرزوها در اعماق» و … فعالیت در سینما را شروع کرده‌است. از مستندهایی که او کارگردانی کرده‌است هم می‌توان به آثاری چون «مرثیه بم به روایت موتسارت»، «بزرگ‌ترین فرش جهان»، «کتابخانه ملی»، «اصفهان نصف جهان» و مستندهای صنعتی «پتروشیمی ماهشهر» و «قلعه مرغی» اشاره کرد.

کد خبر 393935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.