هزینه ۷۷ میلیارد ریالی برای آزادسازی میدان جلوخان

مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان گفت: برای آزادسازی میدان جلوخان میدان امام علی (ع) در شش ماهه نخست سال‌جاری و هزینه ۷۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آزادسازی طرح میدان جلوخان در دست اقدام است و آزادسازی مابقی آن بستگی به اتمام پروژه تجاری اداری کمرزرین دارد تا با جابه جایی طلافروشان، بخش عمده آزادسازی آن صورت گیرد.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال‌جاری مساحت ۱۵۰۰.۸۷ مترمربع از عرصه میدان جلوخان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آزادسازی انجام شده که امیدواریم مالکان این محدوده جهت آزادسازی مابقی پلاک‌ها همکاری لازم را با شهرداری منطقه داشته باشند.

مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به سایر آزادسازی‌های سطح منطقه، تصریح کرد: این منطقه با مساحت ۲۶۳ هکتار بافت فرسوده‌ از گلوگاه‌های بیشتری برخوردار بوده و علاوه بر عبور و مرور دشوار در این معابر خدمت‌رسانی و امدادرسانی به شهروندان را نیز با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند، از این رو یکی از سیاست‌های مدیریت شهری حدف گلوگاه‌ها است.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال‌جاری ۲۹۷۵.۷ مترمربع از گلوگاه‌های منطقه سه با هزینه‌ای بالغ بر ۴۶ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال هزینه آزادسازی شد.

کارگر افزود: از دیگر طرح‌های آزادسازی مانند طرح تعریض خیابان‌ها، طرح‌های عمرانی و ایستگاه مترو نیز ۶۵۳.۸۴ مترمربع عرصه با هزینه ۷۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در این منطقه انجام شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه در این منطقه تعداد ۲۹ و ۶۳۱ واحد تجاری وجود دارد، میزان عوارض کسب و پیشه به تعداد ۱۳۹۲ قبض عوارض از تعداد فوق به مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، همچنین عوارض خودرو به تعداد ۳۹۵۶ خودرو مبلغ هشت میلیارد و عوارض نوسازی نیز مبلغ ۱۷ میلیارد ریال وصول شد.

مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان اظهار کرد: میزان وصول جرائم نوسازی در شش ماهه نخست سال جاری نیز مبلغ ۸۷۹ میلیون و ۳۰۳  هزار ریال ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد : میزان وصول درآمد در سال‌جاری طبق مصوبه ۱۵۵ میلیارد تومانی، مبلغ ۵۶۲ میلیارد ریال به میزان ۳۶ درصد بوده است.

کد خبر 393932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.