پایدارترین دهکده دنیا در بلژیک + عکس

وینسنت کالبو، یکی از معماران و طراحان بلژیکی که در زمینه معماری سبز پایدار معروف است، قصد دارد یکی از مناطق تاریخی بروکسل، پایتخت بلژیک را به دهکده‌ای سبز تبدیل کند؛ زیبایی خیره‌کننده منطقه جدید هر سرمایه‌گذار و دوستدار طبیعتی را به سمت خود جذب خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در زمان‌های قدیم منطقه تاریخی Tour & Taxis نماد عصر طلایی صنعتی بود که فضایی در حدود ۴۰ هکتار را در برگرفته بود. وینسنت کالبو، معمار بومی بروکسل تصمیم گرفت از این منطقه قدیمی برای ایجاد دهکده‌ای سبز بهره برد تا دوستداران طبیعت را به سمت آن جذب کند.

او در نظر دارد از اصول بیومیمتیک، یعنی تقلید از طرح‌های موجود در طبیعت، در طراحی خود استفاده کند.  دهکده سبز که در کانال بروکسل واقع خواهد شد، مجهز به انرژی کارآمد خواهد بود به این معنی که میزان انرژی تولیدی در آن بیش از انرژی مصرفی خواهد بود.

طراحی منفعل، انرژی بادی وخورشیدی تجدیدپذیر، باغ‌های تبخیر و تعریق و ایستگاه‌های زمین‌گرمایی تنها بخشی از اقدامات کالبو برای ایجاد انرژی کارآمد به‌شمار می‌رود.

وینسنت کالبو قصد دارد با تمرکز بر فضاهای تجاری و مسکونی، دهکده سبز را به مناطق مختلف تقسیم کند. منطقه جدید که به عنوان یک مرکز اجتماعی عمل خواهد کرد در واقع همچون فضایی سبز در سراسر محیط اطراف گسترده می‌شود.

ترکیب چوب محکم و لایه‌لایه، پوششی منحنی شکل تشکیل خواهد داد که حالت خوش آمد گویی را برای بازدیدکنندگان تداعی می‌کند.

در مرکز منطقه مسکونی سه ساختمان بسیار زیبا احداث خواهد شد که نمایی شبیه به پرشگاه‌های اسکی خواهد داشت.

این سازه‌های سبز که به عنوان باغ‌های عمودی منطقه معروف خواهد شد، با پوششی کاملا گیاهی تالاب سابق را به یک ارم سبز تبدیل خواهد کرد و نمونه کاملی از معماری پایدار سبز خواهد بود. پایداری، مهم‌ترین هدف وینسنت کالبو در تبدیل منطقه صنعتی به دهکده سبز بود.

کد خبر 393925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.