پوتین بدون جنگ در سوریه پیروز می شود

به عقیده تحلیلگر آلمانی، با عقب نشینی ارتش آمریکا در سوریه، روسیه مانعی در بازی بزرگ در خاورمیانه نخواهد داشت.

به گزارش ایمنا، مایکل شرمر، نویسنده روزنامه آلمانی Die Welt  در خصوص نقش رئیس جمهور روسیه در بحران سوریه نوشت: رئیس جمهور روسیه "ولادیمیر پوتین" بدون جنگ به پیروزی در سوریه رسید. 

به گفته این روزنامه نگار، پس از عقب نشینی سربازان آمریکایی از سوریه، هیچ کس مانع مسکو در "بازی بزرگ" در منطقه نخواهد شد، زیرا به نظر می رسید روسیه در اوایل دهه ۱۹۹۰ نقش خود را در این منطقه، برای همیشه از دست داده بود. اما این بار این نقش بازگشت.  

وی نوشت: "پوتین به چیزی رسیده است که تقریباً تمام رهبران نظامی هوشمند در طول تاریخ رویای آن را داشته اند - پیروزی بدون جنگ".

شومر همچنین خاطرنشان کرد: رهبر ناتو باید جدی بودن اوضاع را درک کند و مطابق آن عمل کند.

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ هفته گذشته اظهار داشت که واشنگتن شروع به عقب نشینی نیروهای خود از شمال شرقی سوریه کرده است.

گفتنی است، به نقل از سخنان ولادیمیر ساژین کارشناس روسی کرملین از حمله ترکیه به  سوریه  نگران  شده و بیم آن دارد که این امر ممکن است منجر به عقیم گذاشتن اولین جلسه کمیته قانون اساسی سوریه شود که قرار است در ۳۰ اکتبر در ژنو برگزار شود. همچنین ممکن است نقش روند سه جانبه آستانه (روسیه، ایران، ترکیه)  کم ارزش شود. برای گفتگو با رئیس جمهور روسیه  در مورد عملیات نظامی ترکیه در سوریه، رئیس جمهور اردوغان برای ۲۲ اکتبر به سوچی دعوت شده است.

منبع: اسپوتنیک

کد خبر 393912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.