معمای استادیوم میزبان برای سرخابی ها

درحالی استقلال تهران و سایپا امروز (دوشنبه) به مصاف یک دیگر می روند که روز گذشته و در آخرین لحظات مشخص شد ورزشگاه میزبان استقلال کجاست و بازی چه زمانی باید برگزار شود.

به گزارش ایمنا، استقلال و سایپا تهران در قالب رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر امروز _دوشنبه ۲۹ مهرماه از ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه در استادیوم شهدای شهر قدس به مصاف یکدیگر می‌روند.

شاگردان استراماچونی به دنبال اثبات این موضوع هستند که دو پیروزی اخیر خود را برابر تیم‌های قدرتمندتر نیز تکرار کنند و جهش چند پله‌ای در لیگ را تجربه نمایند. سایپایی‌ها هم پس از حذف ناباورانه در جام حذفی به دنبال فراموشی این خاطره تلخ هستند.
این دو تیم تاکنون ۴۷ بار در برابر هم در لیگ برتر و آزادگان صف‌آرایی کرده‌اند و آبی‌های پایتخت‌نشین با ۲۱ برد پیشتاز هستند. این در حالی است که سایپا نیز ۱۰ بار موفق به شکست استقلال شده و ۱۶ مسابقه نیز بدون مشخص‌شدن برنده به پایان رسیده است.

دربی آبی و نارنجی‌های تهرانی نخستین بار در لیگ آزادگان سال ۷۳ برگزار شد و سایپا با تک گل حمید علیدوستی موفق شد با سه امتیاز از مستطیل سبز آزادی خارج شود، اگرچه در بازی برگشت استقلالی ها با یک گل پیروز شدند و انتقام بازی دور رفت را گرفتند، اما این دو تیم در فینال آن فصل نیز به هم رسیدند و سایپا غلبه یک بر صفر خود را تکرار کرد و جام قهرمانی لیگ را به خانه برد.

بهترین برد استقلالی‌ها به پیروزی سه بر صفر آن‌ها در دور برگشت فصل ۸۲-۸۳ برمی‌گردد. دو برد سه بر یک نیز از نتایج ماندگارها در این مسابقه است.آرش برهانی از استقلال با ۷ گل و محسن خلیلی از سایپا با ۴ گل برترین گلزنان این دوئل همشهری لیگ برتر محسوب می‌شوند.

نکته قابل توجه این است که در ۶ بازی‌ای که خارج از استادیوم آزادی میان استقلال و سایپا برگزار شده‌است، هیچگاه کار به تساوی نکشیده‌است و ۳ پیروزی سهم هر دوتیم از این ۶ دیدار بوده‌است.

میزبانی همشهریان سرخ آبی ها؛ معظلی که قرار نیست حل شود

سال‌ها است همشهریان سرخابی‌ها هرگاه در قامت میزبان مقابل این دو تیم صف آرایی می‌کنند با مشکل استادیوم میزبان دست و پنجه نرم می‌کنند. برای مدت‌ها استادیوم آزادی میزبان بلامنازعی برای چنین مسابقاتی بود، از آن دست اتفاق‌های نادر که نمونه‌اش را تنها در فوتبال ایران می‌توان یافت. استدلالی که اجازه برگزاری در ورزشگاه خانگی این تیم‌ها را نمی‌داد،کمبود و یا حتی عدم وجود هوادار این باشگاه‌ها در برابر هوادارن چند میلیونی سرخآبی‌ها در شهر تهران بود. چند سال اخیر اما سازمان لیگ عزمش را جمع کرد تا میزبانی را در این بازی‌ها استاندارد سازی کند و این تیم‌ها از امتیاز میزبانی خود بهره کافی را ببرند.

دیدار استقلال و سایپا نیز از این قاعده مستثنی نیست. استادیوم تختی، پاس قوامین و دستگردی ورزشگاه‌هایی هستند که جور چند میزبانی محدود نارنجی‌های تهرانی در استادیوم خانگی را به دوش کشیده‌اند. یکی دوسالی بود که این معضل به نظر حل شده بود، اما  این چند روزه پای گزینه‌های زیادی برای برگزاری این مسابقه به میزبانی سایپا به میان آمد.

ورزشگاه شهید دستگردی به دلیل تعمیرات جهت آماده سازی برای میزبانی مقدماتی جام‌ملت‌های جوانان مهیا نبود و ورزشگاه انقلاب کرج هم با توجه به قطعی برق حین بازی استقلال و گل ریحان نتوانست موافقت شورای تامین استان تهران را جذب کند. روز گذشته باشگاه‌ها اعلام کردند که بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود اما چند ساعت بعد سایت رسمی تیم سایپا اطلاعیه‌ای را منتشر و در آن اعلام کرد که بازی در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می‌شود.گفتنی است هواداران می‌توانند بلیت این مسابقه از پایگاه اینترنتی فروش بلیط مسابقات به نشانی aipasport.iranecar.com مراجعه کنند.

کد خبر 393906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.