مبارزه با کرم خراط در خوانسار به روش تلفیقی اجرا شد

مدیر جهاد کشاورزی خوانسار گفت: مبارزه علیه آفت کرم خراط در استان اصفهان در الویت قرار گرفت و این شهرستان نیز طرح مبارزه با این آفت در درختان گردو را به روش تلفیقی اجرا کرد.

محمدرضا مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوانسار، اظهار کرد: برای مبارزه علیه کرم خراط در سطح ۱۲۰ هکتار از اراضی زیر کشت درختان گردو در روستای قودجان ۱۷۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت و ۱۱ هزار اصل درخت گردو سمپاشی شد.

وی گفت: مبارزه علیه کرم خراط در استان در الویت قرار گرفت و این شهرستان طرح مبارزه علیه آفت کرم خراط در درختان گردو را به روش تلفیقی اجرا کرد که به عنوان نمونه کشوری انتخاب شد، با توجه به اینکه آفت درجه سه با آفت درجه یک تغییر وضعیت می‌دهد باید روش مبارزه به صورت تلفیقی انجام می‌شد.

مدیر جهاد کشاورزی خوانسار با بیان اینکه امسال از سطح ۲۰۰ هکتار باغ آلو، هشت هزار تن از این محصول برداشت شد که نسبت به سال گذشته هشت برابر افزایش داشته است، افزود: در هر هکتار به صورت میانگین ۴۰ تن آلو برداشت شد اما حداکثر تولید ۵۰ تن در هر هکتار است و پیش بینی می‌شود امسال به دلیل میزان بالای برداشت در سطح کشور به عنوان نمونه انتخاب شود.

مجیدی تأکید کرد: اگر فروشگاه‌های عرضه کننده محصول آلو در استان به صورت مستقیم به خرید اقدام کنند دست واسطه گران کوتاه می‌شود و از طرفی سود بهتری نصیب کشاورزان می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی خوانسار افزود: در سال زراعی گذشته با مدیریت به موقع بارندگی‌ها بحران سیلاب مدیریت شد که در نتیجه به زیرساخت‌های بخش کشاورزی، راه‌های روستایی، قنوات و باغات خسارت وارد نشد.

کد خبر 393902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.