از لکه‌گیری و ترمیم آسفالت خیابان‌ها تا نصب تمثال‌های شهدا

مدیر منطقه شش شهرداری کرمانشاه گفت: از مدت زمانی که مدیریت این منطقه را برعهده گرفتم تا کنون اقدامات مختلفی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، فضای سبز و ... انجام شده است و طرح‌هایی را برای ایجاد درآمد پایدار نیز به شورا ارائه کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی فرهنگیان امروز –یکشنبه ۲۸ مهرماه- در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به محدوده جغرافیایی منطقه شش شهرداری کرمانشاه که بعد از پل تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) تا سر دیزل‌آباد است، اظهار کرد: جمعیت این منطقه ۱۰۵ هزار نفر است و شامل شهرک‌های شهید محرابی، فاز یک و دو چغامیرزا، شهرک جانبازان فاز یک تا چهار و شهرک شهید نجفی و بهداری، شهرک دادگستری شهرک، فاز یک و دو ولایت شهرک اتوبوسرانی و شهرک معراج است.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در بخش ترمیم، بازسازی و لکه‌گیری آسفالت خیابان‌های اصلی و فرعی، ادامه داد: در ابتدا آسفالت‌ها با ویتکن تراش داده می‌شوند و سپس از گرد و خاک پاک‌سازی شده و در مرحله بعدی لکه‌گیری یا روکش آن انجام می‌شود تا آسفالت‌ها روی یکدیگر قرار نگیرند و باعث رفتن جدول‌ها در زیر آسفالت و کوتاه و تخریب شدن آن‌ها شود.در مرحله بعدی عملیات روکش کامل آسفالت خیابان‌های اصلی شهید لرستانی از کمربندی ابتدای خیابان ۵۶ متری تا دادگستری و همچنین میدان رسالت ابتدای خیابان گلها تا چهارراه اول خیابان گلها انجام شد.

فرهنگیان با به کارگیری استاندارهای اولیه عمرانی در زمینه آسفالت‌ریزی خیابان‌ها در این دوره از مدیریت شهری، اضافه کرد: طرح تراش آسفالت‌ به منظور جلوگیری از بین جدول‌ها و کانال‌ها در تمامی کوچه‌های فاز یک و دو چغامیرزا انجام شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری کرمانشاه با اشاره به بودجه دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی که برای خرید پنج هزار و ۳۰۰ تن آسفالت، تصریح کرد: این مبلغ باید از طریق دریافت عوارض و ماده ۱۰۰ وصول شود. البته حدود یک هزار و ۷۰۰ تن آسفالت دیگر نیز نیاز است.

فرهنگیان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز در منطقه، خاطرنشان کرد: فاز دو پارک کاج واقع در کمربندی ورودی دادگستری به متراژ ۱۱ هزار مترمربع انجام شده است که یکی از اقدامات برجسته کاشت چمن در غرب کشور طی پنج ماه اخیر محسوب می‌شود. که با همکاری نیروی انسانی و سایر مناطق برای برداشت خاک غیرزراعی و خاکریزی خاک زراعی در پارک کاج و تسطیح و کانال‌گذاری آن نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به سرانه فضای سبز منطقه شش که نزدیک به ۲۰۰ هزار مترمربع و ۵.۲ متر است، اضافه کرد: برای احداث زمین بازی فوتبال، فوتسال و والیبال نیز باکس چمنی به مساحت ۱۰۰ متر در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری کرمانشاه با اشاره به احداث پارک کاه‌گلی بعد از پل چغامیرزا به مساحت هفت هزار مترمربع، اضافه کرد: در خیابان ۵۶ متری دادگستری باغ‌راهی به صورت یک پیاده‌رو احداث و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به برخی اقدامات در حوزه عمرانی از جمله نعویض جدول‌ها، خاطرنشان کرد: تعویض جدول‌ از چهارراه نجفی تا میدان رسالت به متراژ ۹۰۰ متر، تعویض جدول در دو طرف بلوار استاد بهزاد در شهرک دادگستری به متراژ ۴۰۰ متر، تعویض جدول دو مثلث فضای سبز به متراژ ۱۶۰ متر و همچنین تعویض جدول خیابان کاشانی به متراژ یکهزار و ۲۰۰ متر از جمله این اقدامات است.

فرهنگیان با اشاره به تعریض کانال آب یکی از باندهای خیابان کاشانی به متراژ یک هزار و ۲۰۰ متر جهت دفع آب‌های سطحی داشتیم، اضافه کرد: تعریض کانال و جدول خیابان‌های طالقانی به متراژ ۲۶۰ متر، خیابان شاهد به متراژ ۶۰۰ متر و احداث کانال آب در خیابان بلوار غدیر شرقی از جمله اقدامات عمرانی در این منطقه است.

مدیر منطقه شش شهرداری کرمانشاه گفت: دفع مشکل آب‌های سطحی از طریق کانال‌گذاری و لوله‌گذاری نیازمند پنج میلیارد تومان بودجه است.

وی ادامه داد: پیاده‌رو و جداول خیابان کاشانی به طور کامل به طول یک هزار و ۳۰۰ مترو عرض چهار متر موزاییک فرش شده است. همچنین خیابان شاهد به طول ۶۰۰ متر در عرض ۴.۵ متر و همچنین پارک کاج به طول یک هزار و ۵۰۰ متر در عرض سه متر تایل‌گذاری شده است. تمام مساجد منطقه شش نیز به صورت مشارکتی با شهروندان و با نظارت شهرداری تایل گذاری انجام شده است.

فرهنگیان با اشاره به جای خالی تمثال شهدا در منطقه شش شهر، اظهار کرد: کل شهدای شاخص این منطقه ۶۰ شهید داشت. در منطقه الهیه ۱۲ شهید شاخص بود که تمثال مبارک شهدا را به صورت تابلوهایی زیبا در چهارراه‌ها نصب کرده‌ایم.

مدیر منطقه شش شهرداری کرمانشاه اضافه کرد: با حضور در مساجد از شهروندان منطقه دعوت شد به صورت مشارکتی در کارهای عمرانی اقدام کنند که با استقبال شهروندان روبه‌رو بودیم.

وی ادامه داد: پیگیری مشکلات مساجد منطقه، برگزاری جشن‌های مناسبتی، نقاشی و زیباسازی دیوارهای اصلی خیابان‌ها و درب مدارس منطقه، دیدار با خانواده شهدا به صورت هر دو هفته یک‌بار با حضور مدیرکل بنیاد شهید از جمله اقدامات فرهنگی در سطح منطقه است.

مدیر منطقه شش شهرداری کرمانشاه بااشاره به درآمد پایدار شهری، اظهار کرد: در این راستا پیشنهاد تولید بتن آماده را ارائه کرده‌ایم که در صورت تایید آن در کمیسیون عمران در این زمینه اقدام خواهیم کرد، همچنین پیشنهاد ساخت دستگاه تولید تایل را نیز برای رسیدن به درآمد پایدار ارائه کرده‌ایم.

امیر دولتشاهی، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه در حاشیه این نشست، با اشاره به تولید زیاد زباله در شهر، اظهار کرد: روزانه حدود ۶۰۰ تن زباله در شهر تولید می‌شود که نخلیه آن‌ها از شهر به صورت سه شفیت انجام می‌شود. قیمت هر سطل زباله لاستیکی ۱۶۰ هزار تومان است که با توجه به تعداد زیاد زباله‌گردها در شهر، سطل زباله‌ها سریع از بین می‌رود و چهره شهر را برهم می‌زند.

وی گفت: جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر به صورت سنتی بهتر جوابگو است که در ساعت مشخصی زباله‌ها جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه شهرداری در این شرایط بحرانی اقتصادی با یک مدیریت جهادی با تمام توان در حال خدمت‌رسانی هستند، اظهار کرد: باید در نظر داشته باشیم که درآمدها به دلیل کاهش ساخت و سازها، کاهش یافته است.

کد خبر 393900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.