مشهد به عنوان شهر یادگیرنده معرفی شده است

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: مشهد توسط سازمان یونسکو به عنوان شهر یادگیرنده معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یعقوبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های شهرداری در دهه آخر ماه صفر اظهار کرد: با هم افزایی با سایر مجموعه و با بهره گیری از تمام ظرفیت ها توانسته‌ایم تمام مناسبت ها را به نحو مطلوب اجرایی کنیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع برای ایام پایانی ماه صفر، خاطرنشان کرد: در حوزه پاکسازی شهر مشهد ۷۰دستگاه مکانیزه رفت و روب و ۲۶۰دستگاه خودرو حمل زباله در این ایام مشغول فعالیت هستند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: علاوه بر پاکسازی شهری محورهای برون شهری، مسیر تردد زائران در محورهای سرخس، فریمان، میامی، کلات و نیشابور توسط ۱۳۰پاکبان در چهار نوبت پاکسازی می شود.

وی با بیان اینکه شش دستگاه تریلی برای پشتیبانی و ۱۶ تانکر آب برای شست وشو در جاده ها مستقر شده اند، افزود: ۲۰۶چشمه سرویس بهداشتی و ۵۰ دوش حمام آب گرم در طول مسیرها جانمایی شده است.

یعقوبی با تاکید بر اینکه مباحث ایمنی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی ایستگاه های صلواتی از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در شش محور، شش خودرو و ۲۵ دستگاه موتور امداد در حسینیه و هیات شبانه روزی مستقر است.

وی با بیان اینکه مشهد توسط سازمان یونسکو به عنوان شهر یادگیرنده  معرفی شده است، افزود: شهروندان می‌توانند در قالب نذر آموزش خصوصا آموزش در مناطق کم برخوردار، نذر خود را ادا کنند همچنین طرح شهروند مهمان نواز حریم رضوی در قالب ۳۳عنوان خدمت به صورت افتخاری ثبت نام می شود که براساس تقسیم بندی محل خدمت داوطلبان مشخص خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: مجوز بیش از ۵۰۰ایستگاه صلواتی به تایید فرمانداری مشهد رسیده و علاوه بر آن برگزاری تئاتر محتوایی و همایش آیینی استان های مختلف در عرصه میدان شهدا همچنین توزیع پنج هزار جلد کتاب بین ایستگاه های صلواتی از دیگر اقدامات شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: در فضا آرایی شهر ۱۲۰۰ آویز مشکی ۳۵۰پایه پرچم و ۱۰۰۰ بیرق و المان پارچه ای در تقاطع ها و میادین شهر نصب شده است.

یعقوبی ادامه داد: ۲۳ مرکز استقبال از زائر به صورت حمایتی و مشارکتی ایجاد کردیم و سعی شده تا تمام کمبودها و ایرادات سالهای گذشته را رفع کنیم.

کد خبر 393894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.