بیش از ۱۵۰ دکل ارتباطی در مشهد جمع‌آوری شده است

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: طی یکسال اخیر بیش از ۱۵۰ دکل ارتباطی در مشهد با هدف ارتقای ایمنی و زیباسازی محیط شهر جمع‌آوری شده است.

محمدجواد رجائیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به مصوبه اسفند سال ۱۳۹۶ شورای شهر مشهد، ساماندهی دکل‌ها در دو بخش دکل‌های ارتباطی و مخابراتی در سطح شهر از سال گذشته آغاز شده و اکنون نیز در حال انجام است.

وی افزود: طبق ارزیابی نیروهای کارگزار سازمان فاوا، یک هزار و ۲۰۰ دکل ارتباطی در سطح شهر شناسایی شده که متعلق به بخش‌های خصوصی و دولتی بوده و در این خصوص ابلاغ و اخطار لازم در زمینه لزوم رعایت ضوابط مربوطه به آنان داده شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در طرح فعلی، ترجیح بر این است که تا حد امکان این دکل‌ها جمع‌آوری شود و مالکان آن‌ها از بسترهای ارتباطی دیگر مانند سرویس‌های اینترنتی ADSL یا اینترنت همراه و یا سرویس‌های مخابراتی استفاده کنند. در همین راستا طی یک سال اخیر بیش از ۱۵۰ دکل ارتباطی در سطح شهر مشهد جمع‌آوری شده است.

رجائیان با اشاره به اولویت‌های مورد نظر در این خصوص، ادامه داد: تأکید در زمینه ساماندهی دکل‌های ارتباطی بر دو موضوع استحکام بنا و منظر شهر استوار است؛ چراکه با وجود تعدد دکل‌های مختلف و رعایت نکردن معیارهای ایمنی و منظر، در صورت تداوم روند فعلی، شهر پر از دکل‌ می‌شود که علاوه بر ایجاد آلودگی بصری در فضای شهر، مخاطراتی را نیز برای شهروندان همراه دارد.

وی با اشاره به ناایمن بودن برخی دکل‌های ارتباطی موجود، تصریح کرد: برخی از این سازه‌ها در شرایطی روی ساختمان‌ها نصب شده که مهندس ناظری بر روند آن نظارت نداشته است، اما در صورت لزوم ادامه کار آن‌ها، لازم است مجوزهای لازم با تایید مهندسان ناظر از سازمان فاوا اخذ شود که اعتبار این مجوزها دوساله خواهد بود.

کد خبر 393839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.