اجرای ۷۴ مورد قلع بنا در منطقه ۵ مشهد از ابتدای سال

مدیرمنطقه پنج شهرداری مشهد از اجرای ۴۴ مورد قلع بنا از ابتدای سال جاری تاکنون براساس قانون شهرداری‌ها در حریم و محدوده این منطقه خبر داد.

حسین عبدالله زاده اظهار کرد: براساس ضوابط و قوانین، مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر و حریم آن باید قبل از هرگونه ساخت و ساز یا تفکیک و تغییر کاربری اراضی، از شهرداری مجوزهای لازم را اخذ کنند، در غیر این صورت شهرداری می‌تواند از اجرای عملیات ساختمانی فاقد یا مغایر با پروانه احداث بنا، جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن قسمتی از حاشیه شهر در منطقه پنج، وجود اراضی بایر در محدوده و حریم این منطقه موجب شده، تمامی فعالیت‌های ساختمانی در حوزه خدماتی این منطقه به منظور توسعه نیافتن حاشیه نشینی و گسترش شهر به صورت شبانه روزی نظارت شود.

مدیرمنطقه پنج شهرداری مشهد افزود: اعمال رفتار قانونی مناسب پس از صدور رای مراجع ذیصلاح با تخلفات ساختمانی، زمین خواری، تصرف، تفکیک و تغییر غیر مجاز کاربری اراضی در محدوده خدماتی و حریم منطقه، از خدماتی بوده که در جهت صیانت از حقوق شهروندان قانون مدار است.

عبدالله زاده تصریح کرد: به همین منظور از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۷۴ رای قلع بنا و دو مورد قلع دیوارکشی غیر مجاز در راستای اجرای بند ۱۴ ماده ۵۵ و همچنین کمیسیون ماده صد قانون شهرداری‌ها پس از طی مراحل قانونی به طور همزمان با اخذ نیابت قضایی و هماهنگی با مراجع ذیربط در حریم این منطقه اجرا شده است.

کد خبر 393830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.