زمین‌های بایر و بلاتکلیف معضل نظافت محلات منطقه ۸

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: یکی از معضلات نظافت محلات در این منطقه وجود تعداد زیادی زمین بایر و بلاتکلیف است که بسیاری از آنها به محلی برای انباشت نخاله‌های ساختمانی و پسماند تبدیل شده است.

محمد کیهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در دو ماه گذشته ۳۰۰ پلاک زمین‌های بایر در سطح منطقه هشت پاکسازی و ۷۰۰ بار کامیون نخاله‌های سرگردان از آنها جمع آوری شده است.

وی با اشاره به ماده ۱۱۰ قانون شهرداری، تصریح کرد: بر اساس این ماده قانونی شهرداری می‌تواند نسبت به زمین یا بناهای مخروبه و غیر مناسب با وضع محل و یا نیمه تمام واقع در محدوده شهر که در خیابان یا کوچه و یا میدان قرار گرفته و منافی با پاکی و پاکیزگی و زیبایی شهر و یا موازین شهرسازی باشد، با تصویب انجمن شهر به مالک اخطار کند که ظرف دو ماه به ایجاد نرده یا دیوار یا مرمت آن که منطبق با نقشه مصوب انجمن شهر باشد اقدام کند.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان ادامه داد: در راستای اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری جهت تعیین تکلیف زمین‌های بایر ۵۰ مورد نصب بنر در این زمین‌ها انجام و ۱۴ عنوان اخطار رفع خطر از بناهای مخروبه به مالکان داده شده است.

وی افزود: پس از یک ماه تمرکز بر نحوه نظافت محلات منطقه هشت، افزایش رضایت مردمی از نظافت محلات و معابر منطقه را شاهد هستیم.

کیهانی تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته بیشترین پیام‌های ثبت شده در سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ که به منطقه هشت شهرداری اصفهان ارجاع شده، در حوزه نظافت شهری بوده که با تلاش‌های صورت گرفته، آمار تماس‌های مردمی در این موضوع ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارگران واحد امور شهر گفت: علی‌رغم تمام زحمات انجام شده هنوز بسیاری از معابر و نقاط پرتردد منطقه نیاز به نظافت و پاکسازی دارد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به لزوم همکاری شهروندان در نگهداری فضای سبز و نظافت شهری، افزود: در برخی محلات منطقه حتی با وجود تعویض شرکت پیمانکار نظافت و رصد روزانه اقدامات واحد امور شهر، متاسفانه شاهد همکاری نکردن شهروندان هستیم به گونه‌ای که در هر ساعت از شبانه روز برخی شهروندان اقدام به بیرون گذاشتن زباله و پسماندهای خود می‌کنند.

وی افزود: پاکسازی زمین‌های بایر موجود در سطح منطقه، نظافت انهار و مادی‌های موجود در منطقه، نظافت زیر پل‌های پیاده رو و ... از مواردی است که به صورت روزانه در حال اجرا و پیگیری است.

کیهانی گفت: این منطقه طبق آمار بیشترین میزان جمعیت در بین مناطق ۱۵ گانه شهرداری را در خود جای داده است که اگر همه شهروندان و ساکنان منطقه با خادمان خود در شهرداری همکاری داشته باشند به طور حتم رضایت کامل مردم در زمینه نظافت محلات و نگهداری فضای سبز حاصل خواهد شد.

کد خبر 393825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.