توسعه فعالیت‌های فرهنگی شهرداری گرگان

شهردار گرگان با اشاره به فعالیت فرهنگسراها و مراکز فرهنگی ورزشی شهرداری، گفت: شهرداری علاوه بر اجرای طرح‌های عمرانی، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را با هدف اصلاح سبک زندگی شهروندان و ترویج اصول صحیح تغذیه و ارتقای سطح سلامت شهروندان برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا دادبود با اشاره به فعالیت فرهنگسراها و مراکز فرهنگی ورزشی شهرداری، تاکید کرد: شهرداری علاوه بر اجرای طرح‌های عمرانی، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را با هدف اصلاح سبک زندگی شهروندان و ترویج اصول صحیح تغذیه و اراتقاء سطح سلامت شهروندان برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌هایی با هدف تکریم سالمندان، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از تجربیات سالمندان و بازنشستگان و تکریم آنان از مهم‌ترین اصول اخلاقی، دینی و اجتماعی ایرانیان است.

شهردار گرگان از  اجرای طرح «گذری بر پلکان پاییز» در این شهر خبر داد و تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح که با هدف تکریم سالمندان برگزار شد، جمعی از مسئولان از مراکز سالمندان و سلامت نیکان بازدید و هدایایی را بین سالمندان مقیم در این مرکز توزیع کردند.

دادبود با بیان اینکه در سالیان گذشته فعالیت‌های فرهنگی شهرداری افزایش یافته است، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اقضار مختلف جامعه با هدف تامین سلامت جسمی، بهبود تغذیه خانوار، سلامت روان و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه «تغذیه ی سالم در دوران سالمندی» در خانه فرهنگ پردیس شهرداری گرگان، یادآور شد: این کارگاه به منظور حفظ عملکردهای اجتماعی، جسمی و روانی و ارایه الگوی صحیح تغذیه در دوران سالمندی با حضور ۲۵ نفر از بانوان برگزار شد.

شهردار گرگان ادامه داد: همایش«دیابت و تغذیه سالم» باهدف پیشگیری از بیماری دیابت در پارک ترافیک و با حضور بیش از یکصد نفر از شهروندان برگزار شد.

دادبود گفت: دراین همایش که با مشارکت بنیاد بین‌المللی پیشگیری و کنترل دبابت ایرانیان برگزار شد، ضمن آموزش اصول تغذیه سالم برای بیماران مبتلا به دیابت شیوه طبخ نان دیابتی نیز آموزش داده شد.

کد خبر 393808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.